wat is er te koop in Kenia?

Hoi!!

Wat voor westerse dingen zijn er aan de kust, in de buurt van diani beach te koop?
Ik wil graag wat dingen geven bij ons sponsorkindje in Kilifi en als ik ze in Kenia kan kopen, doe ik dat daar.
Wie weet of ik dit daar kan kopen:
Ballonnen
Pennen
voetbal
springtouw
kant en klaar voedselpakket

Meer leuke ideetjes die niet zo duur zijn?

We zijn ook volop bezig om sponsorgeld bij elkaar te krijgen om het weeshuis dianichildrensvillage te kunnen laten schilderen en er beginnen mensen toe te happen. Iemand een idee of er loodvrije verf daar te koop is?

Alvast bedankt maar weer!!!

:zon02:

Als je van Diani onderweg bent naar Kilifi, dan kom je langs Nakumatt en dat is zoiets als de MAKRO. Je kan daar ALLES vinden.

1 dag op en neer naar Kilifi is wel erg weinig, je zal weinig tijd hebben voor je sponsorkindje als je voor het donker weer thuis wil zijn (aan te raden)

greetz
Mwende

Hoi Mwende,

dank je wel, volgens een meneer van plan nederland konden we 's ochtends in een uur/anderhalf uur van mombasa naar kilifi rijden…

We mogen toch maar een paar uur in het dorp zijn…

Denk je dat we langer nodig hebben om er te komen? Ik wil inderdaad wel graag voor het donker terug zijn.

Groetjes en veel plezier, je gaat bijna weer he?

Speelgoed zie ik weinig in Kenia hoewel ik weet dat er een in Mombasa zit in de buurt van het postkantoor.
Speelgoed zou je ook vanuit Nederland mee kunnen nemen, het wordt toch niet in Kenia gemaakt maar geimporteerd.
De kwaliteit van hier is beter.

BIC-pennen worden tegenwoordig in een fabriek in Kenia gemaakt, kun je daar prima kopen in elke shop, net als balonnen.

De Nakumatt in Diani is pas geopend.
Van lucifers tot personenautos kun je daar kopen.
Je kijkt je ogen uit wat er aan luxe te koop is, ook al vergelijk je het met een Albert Hein.

Voor een kant en klaar voedselpakket kun je ook naar een van de vele kleine shops.
Die zijn iets goedkoper dan de Nakumatt, en is ook goed voor de kleine ondernemer.

By the way:
Nakumatt staat voor Nakuru Mattresses.
De eigenaar was ooit een eenvoudig zaakje begonnen in matrassen, was straatarm toen hij begon.

Nu heeft Nakumatt filialen over heel Afrika, is marktleider in Oost Afrika en een erg grote werkgever.

Zo kan het ook in Kenia.

Hmm, ik denk dat hij wel erg optimistisch is hoor.
Van de luchthaven naar Kilifi is 65 minuten aan 90 km/u.
Jij zit in Diani en moet eerst (lange ?) tijd in de file staan bij onze hippe Likoni Ferry ! Hebje eigen transport of ga je met een matatu ?
Misschien als je op zondag zou gaan dan is er niet zo’n drukke spits.
Ik weet nog steeds niet zeker of ik wel vertrek zondag…

Mwende: Hoe laat gaat de eerste ferry vanaf diani? Wij willen met een taxi gaan…

Kenya: Dank je wel ook voor jouw uitleg. Het duurt nog bijna 4 maanden maar we kunnen bijna niet meer wachten…

Oh ja, waar hangt het van af of je wel of niet kunt gaan mwende?

Groetjes :dag:

Ok, hou dan in gedachten, dat een taxi van het vliegveld naar Kilifi 4000 KSH kost en laat je dus niet besodemieteren. En dan heb ik het over een minibusje waar iedereen makkelijk in kan met bagage enzo .

Ik neem aan dat de eerste ferry gaat als het licht wordt, maar zeker weten doe ik dat eigenlijk niet.

Het hangt ervanaf of alledrie degenen die ZEGGEN dat ze meegaan, ook echt betalen, ik kan niet alleen vertrekken en alle huur ophoesten.

lekker zonnig weekend hier…

Het moet kunnen om op een zondag heen en terug naar Kilifi te rijden vanaf Diani.
Houd er alleen rekening mee dat het Kenia is en onderweg van alles tegen kan zitten.

Politie die de taxichauffeur ophoud tijden een controle.
De Likoni Ferry die plotseling onderhoud nodig heeft.
Filles doordat een auto een kameel heeft aangereden (zelf meegemaakt).

Een nachtje blijven slapen in Kilifi blijven is dan mischien een beter idee.
Dan zit je wat ruimer in de tijd, is ook wat relaxter.

De ouders van jullie sponsorkindje zouden het vast leuk vinden om jullie buiten de school te ontmoeten om b.v.b. samen te eten, en dat zijn juist vaak onvergeetelijke ervaringen waar je de mensen en hun dagelijks leven echt leert kennen.

MWENDE kan jullie vast nog wel wat tips kunnen geven over wat je in Kilifi kan zien, doen, waar je kan eten en slapen.
Een hotel heb je vanaf Kes 800 per kamer van twee personen.

Ook een avontuur als je voor het eerst in Kenia bent:
Ga met de taxi heen, en met de matatu terug naar ferry.
Vanaf Likoni laat je je ophalen met een taxi terug naar jullie huisje.

Vergeet niet om de taxiprijs van te voren af te spreken.
Reken ongeveer Kes. 9000 (90 euro) voor een retourtje binnen 1 1/2 dag.
Met de matatu ongeveer Kes. 300 per persoon Kilifi - Diani.

Goede tips, dank jullie wel…

sjips moeten we alweer een extra nacht ergens betalen…
we hebben al veel extra onkosten maar goed het is inderdaad erg verstandig om de avond ervoor in kilifi te overnachten want we hebben de afspraak op donderdag.

Mwende: weet je nog een schoon, goedkoop hotelletje of huisje voor een nachtje?

Ben echt zooooo benieuwd hoe we het zullen vinden.

Dank je wel weer voor julie ontzettend fijne advies.
:zon02:

Kenya: We mogen alleen contact met de familie hebben als de medewerker van plan nederland er bij is…
Je mag niets buiten de organisatie om doen…
Maar het idee van samen eten is wel erg leuk, we wachten het wel af en zien ter plekke wel hoe het gaat…

Jammer :frown:
Mischien kan die medewerker van plan Nederland eventueel mee eten :vak02:

Ik vraag me af waarom jullie geen direct contact met jullie sponsorkindje en familie zouden mogen hebben.
Mogen jullie de giften wel persoonlijk afgeven?
Gaat dat ook via de organisatie?
E-mail adressen uitwisselen, mag dat dan wel?

Ik wil niemand verdacht maken, maar ik krijg hier een bijsmaak van.

Mijn idee ! Hier klopt iets niet. Nu weet je ook waarom ik rechtreeks de mensen zelf steun en niet via via…

P.S.

Eventueel kan je de avond van de dag zelf in Kilifi blijven he, ipv ervoor. geraken doe je er wel, maar terug ? Ligt er allemaal aan hoe lang teen en tander duurt, als je op 15 minuten weer buiten staat…

Op elke datum ga je naar Kilifi ?

Klopt MWENDE!
Volgens de site van Plan Nederland (voormalig Foster Parents Plan) kun je alleen een sponsorkind of familie uit Colombia emailen: http://www.plannederland.nl/content/faq/#13
Anders gaat de mail via Plan Nederland met een print van de email??
Kilifie heeft meerdere internet cafes, dat zal het probleem niet zijn.

Foster Parents Plan / Plan Nederland is in het verleden behoorlijk bekritiseerd.
Daarom snap ik niets van de voorwaarden dat je zonder een medewerker geen contact mag hebben of emails nog steeds via Plan Nederland moeten gaan.
Kan het kind anders niet meer gesponserd worden??
Wat is het belang??

http://www.verontrustefosterparents.nl/reiskenia.html

http://www.trouw.nl/krantenarchief/1999/12/21/2423392/Foster_Parents_trekt_kort_geding_tegen_critici_in.html

Hoi hoi,

Ik weet dat er in het verleden heel veel fout gegaan is bij plan nederland en dat er veel aan de strijkstok bleef hangen.
Volgens hun brief heeft het met de veiligheid van de kinderen te maken dat je niet buiten hen om contact mag hebben.

Dit staat er:

Plan neemt de bescherming van kinderen heel serieus. Daarom is een bezoek aan uw sponsorkind ook alleen mogelijk als u akkoord gaat met de regels die Plan heeft opgesteld voor de bescherming van de kinderen.

en dan komt er een heel rijtje met regels waaronder: het is niet mogelijk onaangekondigd een bezoek aan het sponsorkind en de familie te brengen en je mag geen aanvullende bijdragen privé doen. Ook mag je hen niet meenemen naar een uitje buiten gemeenschap en er moet altijd een planbegeleider bij zijn.

We moesten ook een VOG aanvragen (verklaring omtrent gedrag, 30 euro per stuk).

Ik weet dat de ANBI regeling verscherpt is en dat een stichting die 90% op de plaats van bestemming besteedt, op deze lijst mag (sinds 1 januari 2010). En Plan staat er toch bij. Medewerkers hebben ook toegegeven dat er erg veel fout gegaan is en dat ze nu scherp in de gaten gehouden worden. Ik hoop maar dat dat nu ook zo is.

Dank je wel weer. Jammer dat jullie er niet in dezelfde tijd als wij zijn, lijkt me gezellig!!! cheer

Dank voor de toelichting!!
Goed ook dat er veranderingen zijn gekomen bj Plan Nederland en het klinkt logisch dat het voor de bescherming is van het kind.

Het kindje wat wij sponseren, niet via Plan Nederland, had voorheen Engelse sponsors.
De ouders wisten dat er meer dan 1 sponsor was maar dat betreffende het geld van 1 of meerdere sponsoren in de zakken van de leiding terecht kwam.

Ook kregen ze niet alles er volgens het programma belooft werd in geval van 1 sponsor.
Ze mochten niet direct met hun sponsoren communiceren om verkeerde redenen.

Vandaar dat voorzichtigheid bij de keus van een sponsor organisatie ook belangrijk is.

Daarom willen we ook graag een kijkje nemen bij het kind in Kilifi.
We hebben op zich wel vertrouwen in Plan maar je weet het maar nooit…

Kenya: Wanneer ga jij weer naar kenia?

Groetjes

Zaterdag 27 maart.
Voor hoe lang weet ik nog niet.

Oh dat is al snel!! Ga je dan starten met jouw project?

Heel heel veel succes!! Houd je ons op de hoogte?

Fijne reis en een goed verblijf!!

>>>

Heel erg bedankt!!
Belangrijkte taak nu is om eerst de haalbaarheid van het project te onderzoeken.
Ben van plan om dan later, als het begint, een blog bij te houden hier op wereldwijzer.