Wat is een leuke plaats om Spaans te leren?

Ik ben drie keer op taalreis geweest met DonQuijote naar Barcelona, Salamanca en Tenerife
In juni wil ik weer gaan, dit keer voor zeven weken. Ik zit inmiddels op nivo B1.
Ik vond Salamanca qua stad, school en mensen het meest bij mij passen maar miste het strand wel beetje.
Dit zijn wat trefwoorden op volgorden van belangrijkheid:
Niet te toeristisch, strand, gezelligheid, uit gaan(geen mega clubs, maar leuke bars en restaurantjes), mogelijkheden voor excursies.

Wat is een leuke bestemming die bij mij past?

Hola,

Ik zal het antwoord maar even in dit forum plaatsen, dan heb je ook meer kans dat anderen er op inhaken :).

Zelf ben ik naar de volgende plaatsen geweest:

• Antigua, Guatemala
  • Granada, Nicaragua
  • San Cristobal de las Casas, Mexico

In alle drie de plaatsen heb ik het prima naar mijn zin gehad, nooit verveeld, en vind het dan ook moeilijk om een favoriet te kiezen.
Antigua is het meest toeristisch, gevolgd door San Cristobal. Zelf heb ik dat nooit als storend ervaren, er bleven genoeg mogelijkheden om de ‘locals’ te leren kennen.
In de genoemde landen praten ze relatief rustig en duidelijk spaans, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Spanje en (naar ik me heb laten vertellen) Argentinië. Ik heb in alle gevallen privéles gehad, goed betaalbaar en vaak gebruikelijk. Ook genoeg mogelijkheden om aan te sluiten bij medestudenten; ik ben niet vaak alleen geweest.
Ook is er genoeg te zien in genoemde landen, maar de mooiste uitstapjes heb ik denk ik in Guatemala gemaakt. De maya-ruines in Tikal, het Lago de Atitlan, en Chichicastenango waren enkele van de hoogtepunten.

Geen van de plaatsen ligt echter aan het strand. Is dat belangrijk? Zo ja, dan zijn er genoeg plaatsen te vinden aan de kust in L-A waar ook spaans gegeven wordt. Het zou in ieder geval de mogelijkheden wat beperken.
Wat vind je verder belangrijk? Cultuur, natuur? Ontwikkeld / primitief? Klein, middel, groot plaatsje? Welke landen trekken je?
Er zijn altijd meerdere mogelijkheden, en meestal is er geen ‘beste’ keus. Het gaat er om welke optie voldoet aan je behoeften, en daar voor gaan :zon02:.

Salu2,

Marco.

León, Nicaragua. Een leuke, bruisende kleine koloniale stad, op ongeveer een half uurtje van het strand. In León zijn veel restaurantjes en cafeetjes, muziek, een leuke markt (met ook eettentjes) en een leuke mix van locals en toeristen. Je kunt er Spaanse les volgen (ik heb geen ervaring met de scholen) en bv. gaan vulkaansurfen.

Het Spaans van Latijns Amerika is wel anders dan dat van Spanje. Bijvoorbeeld de vorm vosotros wordt nooit gebruikt, het is altijd Ustedes. En er zijn natuurlijk qua vocabulaire wel wat verschillen… ongeveer van die verschillen zoals tussen het Vlaams en het Nederlands.

Lekker eigenwijs, geen strand waar ik je wil héénsturen (wel veel meren en rivieren), maar toch…de gezellige studentenstad Córdoba. Hier zitten ook voldoende talenscholen (Set Talenschool is mij getipt). Het bijzondere van Córdoba is dat je Argentinië op een andere manier beleeft. De hoofdstad is een wereld op zich, de grotere provinciesteden een andere wereld. Córdoba (1,3 miljoen inwoners) kent de oudste universiteiten van het land en een bruisend studentenleven. Er zijn rechtstreekse vluchten vanuit Madrid op Córdoba met Iberia.

Suerte, saludos,

Jan, uit Córdoba natuurlijk :slight_smile:

Ik heb geen ervaring met een taalcursus, maar Buenos Aires is geweldig.

Succes met kiezen

Mireille

hai, Malaga is een erg leuke stad, je hebt dan de combi van stad met uitgaan, winkels, cultuur en het strand onder handbereik.
Ook goedkoop om er naar toe te vliegen.
succes en waar je ook heen gaat, veel plezier.
anouska

Misschien is Ecuador wat voor je?
In Montañita krijg je Spaanse les op het strand! Het is tevens een uitgaansstad. Vanuit daar kan je alle kanten op voor uitstapjes.
Naast Spaans kan je ook een cursus salsa, yoga, surfen of duiken doen.
Kijk maar eens op de website www.golocal-travel.org onder het kopje cursussen.

Veel plezier in ieder geval!

1 like

Ik zou voor Cuzco in Peru gaan. De Peruvianen spreken volgens mij het duidelijkst spaans van heel zuid Amerika.
Cuzco is ook nog een prachtige en gezellige stad waar altijd wat te beleven valt zoals festivals etc.

Bedankt voor alle tips.
Op dit moment zit ik te denken aan Costa rica PlayaJacó, Coronado en Mexico Puerto vallara.
Deze plaatsen lijken alles te hebben wat ik zoek. Iemand hier ervaring mee?