Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Thale, stukje Noorse folklore.

De Van Waveren tapes. Hoe verzin je het. Niet dus! Ben benieuwd naar meer en meer zou er aan komen volgens de documentairemaker.

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“ZEuK5OT8EE8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Volgende week naar de IDFA! Helaas kan ik Wagner’s Dream niet zien, die draait niet op de dagen dat ik er ben. In ieder geval donderdagochtend naar My Afghanistan en nog even kijken wat er wel draait op ‘mijn dagen’.

Zonet in Amsterdam aangekomen voor de IDFA!

Op het programma:

Dinsdag
. Trains of Thoughts

Woensdag
. The Losev
. Alone in the World

Donderdag
. My Afghanistan - Life in the forbidden zone
. Bravehearts

Zojuist naar Train of Thoughts geweest. Mooie film. De filmmaker vergelijkt de metro’s van New York, Los Angeles, Tokyo, Hong Kong en Moskou met elkaar. Hij doet dit door in de metro interviews te houden met mensen, om zo een beeld te krijgen van de plaatselijke maatschappij. De metro als afspiegeling van de maatschappij dus. Dit alles aangekleed met een mooi audiovisueel jasje, soms heftig en snel, moet je van houden, in mijn geval op z’n plek :slight_smile:

Als bonus na de film was er ook nog eens een Q&A met de filmmaker (Timo Novotny, Oostenrijk)!

Als ik een cijfer zou mogen geven: 8,5

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“CuDqhJc6YK4” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“p3WXLpx2ZfQ” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Niet in de bios maar gehuurd in een videotheek,
Blood Trails
genre:horror

Leuke film? Welk cijfer zou je geven?

Skyfall (IMAX) afgelopen vrijdag. Film was best oké (beter dan de vorige 2), muziek was eindelijk weer eens goed (na 3-4 bondfilms met matige muziek), maar Daniel Craig zou nog altijd niet Bond mogen spelen (veel te apathisch).

Nou het ging over een vrouwelijke fietskoerier die haar vriend op een romantisch weekend meenam in de bergen.
Een psychopaat vermoord haar vriend en andere mensen die in contact komen met de vrouwelijke fietstoeriste.
Als ik er een cijfer moet opplakken Jeroen zou ik zeggen een losse 8
Nu heb al ontelbare horror films bekeken de laatste jaren,de beste vind ik nog altijd “gruwel op duivelseiland” spijtig dat hij niet meer in omloop is.
[video=youtube_share;K7ZGkArPxEc]http://youtu.be/K7ZGkArPxEc[/video]

Nou eerlijk gezegd Jurjen,ben ik ook geen fan van Daniel Craig!
Zag liever de oudere versies met Sean Connery(de enige echte James Bond)

De laatste Bond films heb ik niet meer gezien. Met Sean Connery en Roger Moore waren ze echt goed. Zoiets is toch lastig te evenaren. Moet de laatste Bonds tochookeens gaan kijken om een echt oordeel te vormen :slight_smile: Skyfall krijgt wel goede recensies, zit ook wel een grote marketingcampagne op…

The Girl with the Dragon Tattoo. Goede film.

Eindelijk Ted maar eens gekeken.
Beetje flauwe en voorspelbare Amerikaanse humor, en dat is soms best leuk

Nou ik had hem ook gezien Daniella!
Het tempo in de film vond ik nogal onevenwichtig. het eerste uur komt iets te traag op gang, en de finale 20 minuten proppen zoveel informatie bij elkaar, dat ze dit onderdeel beter volledig hadden geschrapt of bijgehouden voor de onvermijdelijke sequels.

Himalaya.JPGGisteren deze. Ik kom “net” uit het gebied waar een deel van de film is gedraaid en mijn gids werkte ooit aan de film mee. Toen moest de dvd maar weer eens in de recorder :slight_smile:

Prachtige film! En vooral indrukwekkend als je bedenkt dat de cast geheel uit gelegenheidsacteurs uit die regio bestaat.

Hier staat mijn tent aan het meer van Pokhsundo. Links zie je een pad lopen, daar viel in de film een yak zogenaamd vanaf in het meer. In het echt werd hij, o.a. door mijn gids, in een grote bak water geduwd :slight_smile:

Moet erg geinig zijn om in een film te herkennen waar je zelf bent geweest. En ook nog eens als je zelf weet hoe het ‘truukje’ (met de yak) echt is gegaan :slight_smile:

Zojuist naar de documentaire Losev geweest, over de bekende Russische filosoof/theoloog Alexeye Fedorovich Losev door filmmaker Victor Kossakovsky. De filmmaker was er ook en vertelde van te voren en naderhand een beetje over. Ik had het idee dat de film meer zijn ding was, het is dan ook gefilmd in 1988, toen hij dus een stuk jonger was. Het laat een paar stukken zien waarin Losev o.a. het een en ander uiteenzet over het individu en het universum/god. Dit was mooi verweven met fragmenten van zijn begrafenis.

De documentaire is deels door Victor gefilmd, deels zijn stukken die hij later van de familie kreeg. Het was voor mij leuker geweest om of een film te zien puur over zijn ideeen, of juist over zijn leven. Ik denk dat de film meer geschikt is voor een publiek dat al zeer bekend was met Losev, het Russische volk bijvoorbeeld. De film kun je dan zien als een kleine hommage aan Losev.

Als ik een cijfer op deze film mag plakken: 7

Het Zweedse origineel is ook vele malen beter…