Films : over reizen/trekking/hiking

Laatste tijd heb ik wat toffe films/documentaires over reizen/trekking/hiking gezien en vroeg me af welke nog allemaal aan te raden zijn.
Aangezien ik fervent motorrijder ben zijn docu’s over motorreizen ook welgekomen.

Mijn favoriet is nog altijd A Map For Saturday

movie-saturday.jpg

De Wild film vind ik ook goed gebracht.
wild_xxlg.jpg

Hier staan er wat goeie tussen Best Travel Movies For Inspiration (You NEED To Watch These!) , hier wat minder Best Travelling Movies - IMDb

Deze zou ook goed moeten zijn maar nog niet gekeken http://www.hittheroadindia.com/ .

Ik zie nu dat mijn onderwerptitel niet zo goed gekozen is en kan het niet aanpassen …:hippie:
Meh you’ll get the picture.

Easy Rider is natuurlijk een klassieker, hoewel ik hem nogal sloom vind. Vind de motorcycle diaries wel aardig (de originele memoires van Che zullen wel beter zijn…):

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“RWBsQArUkQY” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Als je iets laagdrempeligs wilt:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“TpWGqC2iubU” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Zeg maar wat de titel moet worden. :wink:

Goeie aanpassing.

Shit… te laat… puberaal brein had het idee Porky’s te plaatsen (want soortement van film over trekken :biggrin:)

Zelfs met een bom in de mond zal deze geen winnaar worden evenmin een reisfilm vrees ik :hippie:

Ik vond de film Tracks wel interessant om te kijken, zie Tracks (2013) - IMDb

Ook gezien, vond hem niet zo goed gebracht.

Nou ik heb even je titel aangepast,misirlou !
Moet er nog iets aan veranderd worden dan kan je altijd een berichtje posten in de Helpdesk: Overige Vragen hier op wereldwijzer.
Groet,georgessiam.

Waarom vond jij hem niet zo goed gebracht? Ik heb het boek overigens niet gelezen.

Mijn favoriet en een film waar ik niet genoeg van krijg is Into the wild
Tracks niet mis, maar kan saai overkomen
The Way Back, ook een mooie film
127 hours ook een favoriet van me
Motorcycle diaries blijft een topper
Easy rider niet meteen geassocieerd met reizen, maar is en blijft een mooie roadmovie
Thelma & Louise
zal het hier maar bij houden :wink: