wij reizen een aantal jaar door Azie. Over het algemeen redelijk low budget. Als groep geven wij zelden meer uit dan € 10,- p/p/p/d (incl guesthouses). Nu hebben we nog een maand over en denken er over om van bangkok naar medan te vliegen. Nu kijk ik al een paar uurtjes rond op verschillende sites maar wordt een beetje depri van de prijzen die ik zie. Bestaat budget reizen in Indonesie (specifiek - sumatra) en wat is dat dan. Wij zijn niet veeleisend maar een redelijke schone kamer met badkamer is het wel zeer wenselijk.
Ik ben benieuwd naar jullie antwoord
10 euro per persoon per dag is alles behalve een ruim budget. op niet-toeristische plaatsen kun je een losmen vinden voor 5-7 euro per kamer, maar deze zijn vaak (naar westerse maatstaven) niet echt schoon. je hebt dan een hurk-toilet en een bak water om je mee te wassen, maar geen westers toilet en een douche.
in Bukit Lawang zijn voldoende kamers voor 50,000 rp, maar dan heb je gedeelde faciliteiten. ook zonder douche, maar met mandi-bak.
bij lake toba zit je voor 30,000 rp per persoon in een dorm met gedeelde faciliteiten.
op straat kun je eten voor 20,000 rp per avond, in een restaurant ben je meer kwijt. bier kost al snel rond de 20,000 rp per flesje, dat laat je budget waarschijnlijk niet toe.
verder is het een kwestie van tijd hebben en het OV nemen, dat is niet duur. ik zou wel sparen voor een gids bij een trekking.