Gemiddelde kosten per dag in Indonesie

Hallo beste reizigers,

Ik wil samen met mijn vriendin voor een 3 weken naar sumatra en java om te gaan back packen.

Nu hebben wij een butget van 4000 euro max, de ticket zit op z’n 1800,- euro. dus nog 2200,- euries te besteden :slight_smile:

onze vraag is eingelijk. wat gemiddeld een dag kost in indonesie. aan gezein we wel wat moeten reizen en ook dingen willen bezichtigen.

Heeft iemand hier een antwoord op. Al vast bedankt luitjes :slight_smile:

Greets Ruud en Juud

willen jullie een beetje luxe, of willen jullie dat niet? willen jullie duiken? drinken jullie alcohol? willen jullie een auto met chauffeur huren, of is de lokale bus ook goed genoeg?

als je genoegen neemt met een kamer met gedeelde douche en wc, dan ben je voor 5-10 euro klaar. wil je meer luxe dan betaal je meer.

voor een auto met chauffeur ben je 30-40 euro per dag kwijt. ga je met de bus dan kost je dat ongeveer een euro voor elk uur dat je in de bus zit. :wink: (een ritje tussen steden komt vaak neer op 5-10 euro per persoon.) vliegtickets met Air Asia zijn goedkoper als je ze op tijd boekt, dan wanneer je ze last minute boekt.

als ik goed reken dan heb je ongeveer 100 euro per dag te besteden (50 euro per persoon). daar kun je redelijk makkelijk van rondkomen, ook als je af en toe iets doet wat een beetje luxe is (bijvoorbeeld duiken).

Thanks Jenny,

Toevallig nog tips en Tricks ?

bv een goede site waar ik vliegtickets kan zoeken van hier naar indonesie.

en las iets over vrijwilligers werk wat je had gedaan,. het lijkt mij fantastich om een keer een dag of 2 dagen iets te doen…

groetjes

ik ken helaas geen vrijwilligersprojecten voor 2 dagen. vaak is toch continuiteit belangrijk.

ik zou tickets boeken op een vegelijksite als vliegwinkel.nl of tix.nl. vaak ben je goedkoper uit als je een ticket naar bv. Kuala Lumpur of Singapore boekt, en dan met Air Asia losse tickets boekt naar bijvoorbeeld Medan en terug vanuit Denpasar of Surabaya.

voor tips qua route verwijs ik naar mijn website.