Wij zouden graag 3 maanden voorzover mogelijk lowbudget op reis gaan met onze 3 kinderen en 3 tot 4 plaatsen aandoen, maar we proberen een idee te krijgen van welk budget we moeten voorzien voor longterm accomodatie, eten, openbaar vervoer entreegelden enz. Ik veronderstel dat kinderen vaak veel minder betalen, heeft iemand ervaring? Alle info welkom, Stephanie
Entreeprijzen zijn vaak hetzelfde voor kinderen en volwassenen, maar aangezien de prijzen meestal onder de 10.000 rp liggen is dat niet echt een grote hap uit je budget.
Priveevervoer gaat per voertuig, het maakt niet uit of je met kinderen bent of volwassen, en hoeveel. Ga je met de bus of bemo dan betaalt een kind net zoveel als de ouders. Maar bemos kosten vaak minder dan 5000 rp per persoon. De prijzen van bussen hangen af van het eiland en de afstand. Bussen voor touristen zijn duurder dan bussen voor locals. Die eerste hebben het voordeel dat je niet naar het busstation hoeft - spaart weer een taxi. Locale bussen kosten niet veel, ik houd zelf de richtlijn aan dat je ongeveer 10,000 rp per uur in de bus moet betalen ![]()
Eten en accommodatie kun je zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt. Zie andere topics op dit forum voor indicaties van eiland tot eiland en van stad tot stad.
Als een groffe richtlijn, voor redelijke accommodaties, eten , drinken, vervoer en entertainment moet je rekenen op +/- 90 euro per dag.
Een idee, ik en mijn echtgenote waren 3 maand op Sumatra , november, december en januari 2010 /2011. Medan Samosir Bukitingi , Painan , alles met openbaar vervoer ( soms wel busreizen van 15 uur) .Overnachten in guesthouses, kleine hotelletjes in Bukittingi,totale kost , alles zeer zorgvuldig bijgehouden, 29.7€ per dag voor ons beiden
ETEN DRINKEN SLAPEN OVERNACHTEN LOKAAL TRANSPORT INGANGEN alles inbegrepen, en rekening gehouden dat 30% van deze onkosten naar Bir Bintang Dingin gingen !!! Dus gaan maar.
Wij vertrekken terug binnen 6 weken terug voor 3 maand , deze keer een rondtrekken van Bali naar Sumba , Flores; Lembata,Flores ? Rinca, Kommodo, Sumbawa en terug bali dit alles voor 2 maand en dan terug naar Sumatra Samosir 1maand uitrusten
:cheer::dag::dag::dag::dag::dag:
Bedankt voor de reactie (s), ik krijg nogal uiteenlopende reacties qua budget… dat is ook begrijpelijk, de één geeft meer uit dan de ander, maar wat ik graag te weten zou komen is oké, voor 2 volwassenen kan ik me een beeld vormen van budget, maar hoe zit het met kinderen? Qua basisbehoeften (slapen, eten, vervoer) betalen ze volle pot, of hoe gaat dat? Moet ik bijvoorbeeld de helft van budget voor volwassene rekenen? Het zijn nog jonge kinderen, 7, 5 en 2jaar. Heeft iemand reeds een lange reis met kinderen achter de rug? Wat is jullie ervaring, welke tips kan je meegeven?
December 2010 was ik met mijn echtgenote voor 2 maanden in Indonesie (Sumatera, Java, Bali) . Logeerde in goede guest houses (ca 30 euro per dag incl. ontbijt) , eten & drinken in redelijk goede restaurants (15 euro per dag) vervoer (trein & taxi : gemiddeld 20 euro per dag), entertainment & diversen (15 euro per dag)
in Juli ben ik , mijn echtgenote samen met 2 kleinkinderen 10 jaar en 12 jaar van 04 juli tot en met 27 juli in Sumatea rondgereisd. Alle transport met Prive vervoer ( dus duur) Van Medan naar Bukit lawang ( Batu mandi guesthouse, bezoek oerang utang , rafting , prive vervoer naar Berastagi , beklimming vulkaan Sibayak , prive vervoer naar samosir , Simanindo Tomok , ( onkosten per persoon 406€)
indien intersse, kan ik je een gedetaillerde Exell file bezorgen van de onkosten
vraag maar aan [EMAIL=“Eric.Van.derHoeven@pandora.be”]Eric.Van.derHoeven@pandora.be
foto’s van deze reis op www.picasaweb.google.com/genbruggemc
groetjes