Beste reizigers,
ik heb plannen om 4 weken rond te trekken in Indonesië. Ik wil eigenlijk alleen de vlucht boeken en de eerste twee overnachtingen in Jakarta. Ik reis waarschijnlijk alleen, heb in ieder geval nog niemand om weten te praten, en weet nog niet precies waar de reis heen leid (al lijkt Java, Bali, Lombok mij een mooie route).
Ik vroeg me af of een budget van ongeveer €30,- per dag reeël is? Dit is inclusief alles. Eten, drinken, slapen, vervoer en entree-gelden. Zo ja, kan het nog goedkoper? Zo nee, op hoeveel zou ik dan ongeveer moeten rekenen?
Alvast bedankt!
Mike.
Hoi Mike,
Ik heb afgelopen zomer rondgereisd in Maleisië en ik kwam rond van ongeveer 20 euro per dag (eten, drinken, slapen). Natuurlijk is het de ene keer wat meer of minder. En Indonesië moet goedkoper zijn nog dan Maleisië. Excursies tel ik dan even niet mee in het dagelijkse budget, maar ook die waren niet duur vond ik (bv 40 euro voor een driedaagse trekking, met boottocht, gids en overnachtingen). Vervoer is verschillend, bussen en treinen kosten echt niks. Vliegtuig iets meer, maar nog niet veel (een binnenlandse vlucht van een uur in Maleisie kostte me ongeveer 20 euro, airasia.com).
Have fun!