hopelijk kunnen jullie me hier met jullie enorme expertise helpen?
Ik ben van plan(als we zo snel genoeg gespaard hebben…)
om in februari of maart naar thailand te gaan 3/4weken
helaas maar 3weken de tijd.We willlen graag cultuur/natuur en wat relaxen combineren.Maar hebben absoluut ook geen zin in spaanse toestanden met dikke bierzuipende engelsen haha…(niet dat we geen bier lusten;).maar we komen voor thailand.
wel willen we ook wat eilanden zien en de mogelijkheid hebben om te gaan duiken/snorkelen enzo!
chang mai lijkt me ook super ,maar wat is haalbaar in 3 weken?
en is het wel mooi daar in februari of begin maart? valt dat mee met het platbranden v/d rijstvelden of is het echt zo?
kortom genoeg vragen!
ik ben al dagen hier aan het rondkijken maar heb Add en word gek van mezelf hier;) bekijk werkelijk alles…kan niets meer onthouden en/of filteren:wacko:
zou super zijn als iemand me een beetje op weg zou willen helpen!
grtjas mirjam
Ik hoop dat je van warmte houdt, want in februari is het al “terrible” hot, en in maart nog heter. Ik was er afgelopen jaar van 26 feb-26 maart, en eigenlijk heb ik de laatste dagen op Ko Maak he-le-maal niks gedaan.
Normaal gesproken onderneem ik altijd veel, maar dit was te heet voor mij.
Dus probeer in febr te gaan, en dan zo vroeg mogelijk. Er werd rond 10 maart een smog-alarm afgegeven rond Chiang Mai en Chiang Rai, er worden rond die tijd gewoon teveel rijstvelden platgebrand, ,mooie uitzichten kun je vergeten, dit geldt overigens niet voor heel Thailand, maar specifiek in die regio, en nog enkele andere.
Eiland: Ko Chang is prachtig, en vanaf Ko Chang kun je naar verschillende eilanden, waar je goed kunt snorkelen en duiken. Ik ging naar Ko maak.
Februari is een prima tijd om te gaan, maart is idd al erg heet aan het worden. Verder is 3 weken ruim voldoende om naar het noorden te gaan en dan nog een lekkere relaxte strandvakantie eraan vast te plakken. Een rondje van bv Chiang mai in het noorden en dan de eilanden koh Samui-koh Phanang-Koh Tao is prima te doen in 3 weken. Dit is wel “toeristisch” maar zeker geen Pattaya of dergelijke toestanden en voor een eerste keer een goed af te leggen route. Of het noorden en dan bv naar Phuket vliegen en daar enkele eilanden bezoeken is ook prima te doen.( vind zelf de duik/snorkelmogelijkheden in de Golf van Thailand beter )
Nou veel succes met het samenstellen van je reis
hallo Mirjam, in 3 weken kan je inderdaan best wel naar het noorden en een strand vakantie in het zuiden doen alleen zou ik dan wel vanaf chiang mai met air asia vliegen naar phuket om daar dan het strand op te zoeken al zou ik dan niet naar patong gaan maar bijvoorbeeld naar kata, karon of kamala en vanaf hier wat excursies doen naar bijvoorbeeld de phi phi eilanden phang nga bay dan zie je zeker genoeg eilanden
om vanaf bangkok naar het noorden te gaan zou je bijvoorbeeld via kanchanaburi, en dan hier zeker de erawan watervallen bezoeken, ayuthaya, sukothai, 2 oude hoofdsteden met prachtige oude tempel ruines naar chiang mai kunnen reizen dan heb je een mooi stuk thailand gezien al is het wel z’n beetje de meest toeristische route maar hier geen “spaanse toestanden” en als je op phuket zorgt dat je niet op patong beach komt zal je ook hier een relaxte vakantie hebben
:chin:Als het mogelijk is zo ik eind maart gaan en een paar weken april mee pakken kan je het Thai nieuw jaar mee vieren (song krang) als je bij Thaise mensen kan aan schuiven is dit een ervaring op zich.
hier kan ik wat mee!
nu nog een goede keuze maken tussen al die eilanden…pff das niet makkelijk…
voor mooi duiken moet ik dus op ko tao zijn?
en we gaan zeker naar chiang mai een jungletrekking doen.
kanchanaburi en de waterfalls lijkt me ook mooi.fietstocht door bangkok.
Denk dat ik nu al nog een keer moet gaan plannen om alles te zien…
zou ook erg graag naar cambodja om angkor wat te zien…maarja je kan niet alles in 3 weken helaas…
zeker niet als het zo warm is hè…
We gaan nu proberen om begin februari te gaan(alleen zijn dan de tickets die ik tot zover gezien heb duurder…)
voor duiken kan je het beste op ko tao of phuket terecht ik ben niet een hele fanatieke duiker maar vind het verschil niet groot, als je nog moet leren duiken zal ko tao iets goedkoper zijn verder is het voor mij redelijk het zelfde van beide eilanden zijn prachtige duiktrips te maken
heb mn duikbrevetten al maar moet wel even opfrissen…is al weer een tijdje geleden,dus goedkoper is altijd beter:nod:
hoop dat het mooi is,zo te horen wel hè!
thanks;
ja hoor het is er mooi, maar als je alleen maar hoeft op te frissen dan zal de prijs ook niet veel schelen dus ik denk dat je beter kan kiezen voor wat je boven water wilt zien