Wat eten askims in Nederland/Belgie?

Heb geloof ik een hele aparte askim wij hebben hier vier weken gewoon hollandse kost gegeten alles wat je maar kan bedenken er waren wel dingen die hij minder lekker vondt maar over het algemeen heeft het hem zeer gesmaakt. Wat me wel opviel dat we overal meer salade bij aten omdat hij dat wel gewend is van huis uit. Verder mis ik het Nederlandse eten ook weer niet als ik daar ben want dan maken we ook nog weleens stamppot ofzo dus wij zijn beide nogal makkelijk aanpasbaar denk ik kwa eetgewoonte. Zelfs mijn schoonmoeder maakt tegenwoordig af en toe aardappelpuree ipv alle dagen rijst :wink: vondt ik wel leuk om te zien.

Oh leuk leuk! Ik vind het inderdaad leuk om hem zoveel mogelijk dingen van hier te laten proeven! Maar nu eten we thuis niet echt typisch nederlands dus hij heeft niet heel veel echte nederlandse kost gegeten.

Maar natuurlijk wel pannenkoeken, poffertjes en boerenstamp…en natuurlijk draadjesvlees met aardappelpuree. Maar hij is het meeste fan van lekkere spagetti of lasagna, mexicaanse taco’s en thaise curry :)…We hebben wel een keer rolletjes börek gemaakt toen familie kwam, dat vonden we wel leuk.

Zelfgemaakte appelflappen en warme kersen met stroopwafelijs vond hij ook heerlijk!

Het enige wat hem niet echt beviel wat het ontbijt, ofja de dingen die ik at vond hij niet zo…Hij at daarom dag in dag uit kruidenboter!!! :slight_smile: en daar kon ie echt van genieten (met als gevolg dat ik het altijd in TR moet maken.

Lizziebekkie hahaha grappig is dat he die lijst is bij mij ook alleen maar langer geworden sinds meneer hier geweest zelfs de eerste keer terug kroketten mee moeten nemen :wink: die vondt hij toch wel zo geweldig

Haha Tessa kroketten mee ja? Ja die vind B inderdaad ook erg lekker! En natuurlijk niet de haring vergeten (maar die vond ie niet lekker hahaha) en jou askim?

De haring ging wel geloof niet dat hij het heel vaak zou eten :wink: wat hij wel heel lekker vondt was het broodje paling :smiley:

Ik vloog toen in de avond dus in de middag bevroren kroketten in me koffer gedaan en gelijk de volgende dag gefrituurd was wel lekker trouwens, alleen het werd verdeeld natuurlijk over iedereen dus had beter bitterballen mee kunnen nemen. De familie was er ook wel enthousiast over haahahha die gezichten echt wel grappig.

En niet te vergeten askim was helemaal wild van de ECHTE sambal ook zo een item overal bergen sambal op.

ik heb ook een keer runderstoofvlees potje gemaakt vondt askim ook erg lekker met rijst erbij en natuurlijk ging askim er nog even brood bij pakken hahahaha

Stoofvleespotje jaaa dat vond B ook echt erg lekker!

Hebben jullie je askim buiten boveenstaande dingen nog wat anders laten proeven wat de moeite waard is?

(maar wel omdat mama het had gemaakt, dus daarom was het denk ik zo lekker haha)

Mijn man kookt meestal, ik ben niet zo’n keukenprinses :slight_smile:
We eten geen varkensvlees en daar houden mijn ouders (en de rest van de familie) rekening mee als we komen eten.
We gaan meestal naar de Islamitische slager om vlees te kopen, maar de laatste tijd halen we ook wel kip bij de gewone supermarkt.
Ik ben zelf niet zo van de Hollandse pot (behalve boerenkool, maar dat maakte ik ook al niet voor mezelf, dat eet ik wel bij mams).