Wat eet jij meestal in Indonesië?

Voor wie meer wilt weten over bijzonder producten in de supermarkt (in Jakarta)…

Ik heb zojuist een eerste post (met foto’s) geplaatst hierover op mijn blog: ‘Voor een appel en een ei - Deel 1’ :drool:

Leuk blog. Maar dit verdient toch een eigen topic?!

:wink:

Bedankt, Brit, maar ik zit in België…hoe gaan we het doen? Een import-export bedrijf opzetten (met de vliegtuig, ik heb 5 jaar ervaring in commerciële luchtvracht!) ? De BTW op ingevoerde etenswaren is vrij laag, hoor…:wink: we zouden winst kunnen maken…wat denk je?
Steeds tot je dienst,
Sopirla>>>

Hi Zaan,
Stapt je ook in de “bootje”? Dan groeit het investeringskapitaal en de mogelijkheden met de dag…
Steeds tot je dienst,
Sopirla>>>

Nou, doe mij maar antraciet of donker blauw.

M.a.w. Ik snap niet wat je bedoelt!

Wat bedoelde je met “eigen topic”?
Steeds tot je dienst,
Sopirla>>>

Je kan het ook gewoon in Nederland halen. Iets duurder dan in Indonesie, maar goedkoper dan die kan op vliegen. 5 pakjes Indomie voor 2 euro geloof ik, gewoon hier in Utrecht.

Ik weet dat onlangs,in Leuven (België), een grote “Asia Supermarket” geopend is; ik ga morgen kijken ! hhhhhhmmmmmm…
Bedankt, Jenny !
Steeds tot je dienst,
Sopirla>>>

Sopirla, import/export van indonesische producten is geen slecht idee… Lang niet alle goede producten zijn gemakkelijk en voor een redelijke prijs in Nederland te verkrijgen (in Belgie weet ik niet, vast vergelijkbaar?)

Ik denk hier ook al een tijdje over, maar het is niet de BTW die me tegenhoudt, maar volgens mij zijn de transportkosten (voor niet al te grote hoeveelheden) vrij hoog… En er zijn volgens mij ook een hoop regels voor de import van voedsel in EU-landen.

Maar als jij (of iemand anders) hier meer van weet… Mijn oren staan wijd open :slight_smile:

Verder heb ik trouwens het tweede deel gepubliceerd over producten in Indonesië: Voor een appel en een ei - deel 2
En binnenkort komt er nog meer. Ben al druk foto’s en info aan het verzamelen :slight_smile:

Wat een vreselijke post… Ik mis meteen de mangistan.

Sorry… :frowning: Is niet te koop daar zeker?

En heb je alweer plannen naar Indonesie te gaan?

Ik ken het gevoel van mangistan missen een heeel klein beetje. Ik had er nog 2 in huis, had er helemaal zin in, maar te lang laten liggen… Met geen mogelijkheid open te krijgen!

Zijn idd bijna niet te koop, heel soms bij de groente speciaalzaak… Maar dan toch niet zo lekker.

Plannen om terug te gaan zijn er altijd, nadeel is dat ik alles leuk vind dus wanneer???