Wat doe je 's avonds in New York?

Ik ga binnenkort naar New York en ik vroeg mij af wat er leuk is om na het avondeten nog te doen als activiteit?
We dachten sowieso al aan een musical en eens een avondje leuke caféetjes, maar ik vermoed dat er nog veel meer is. Wie heeft leuke tips om te doen? We zoeken wel dingen die niet te laat duren, zodat we de volgende ochtend terug uit de veren kunnen om New York verder te verkennen.

Ik heb een keer een beginners-tangoles genomen. :slight_smile: Ik werd meegenomen door mijn Couchsurfing gastvrouw en heb niet opgelet waar het precies was en hoe het heette… Het was wel erg leuk en je leert al best veel in 1 les.

1 like

Je moet zeker een rooftopbar doen. NY heeft er verschillende en het is echt leuk om iets te drinken op bv. de twintigste verdieping en te genieten van het fantastische uitzicht.
Wij hebben de empire ook gedaan 's avonds laat: file was toen veel minder groot dan overdag en je kan dan genieten van een fantastisch uitzicht op de stad, helemaal verlicht. Je kan dan bv. het rockefeller bezoeken overdag, zo heb je een uitzicht overdag en een uitzicht 's nachts.
Zowieso is NY een megastad die 's avonds nog mooier is dan overdag dus je zal je daar zeker niet vervelen.

1 like

Hoi,
Misschien ben je inmiddels al in NY geweest, maar dan zijn deze tips voor andere forumbezoekers misschien nog handig:

  • naar de film (veel films komen in de VS eerder uit dan in NL), kaartjes regel je gewoon in de bioscoop zelf of via fadango.com

  • comedyclub, o.a. in Greenwich Village zitten er een paar. The ComedyCellar vind ik leuk.

  • op woensdag naar de Amateur Night in het Apollo Theatre in Harlem

  • naar een Jazz Club, bijvoorbeeld Blue Note of Smoke

  • een voorstelling in het Lincoln Center boeken (ballet, opera of orkest)

  • een skyline boottochtje, kijk voor links naar maatschappijen eens op Best Night Cruises In New York City - CBS New York

  • een kookworkshop boeken, dan heb je meteen je diner én een activiteit. Zie bijvoorbeeld www.coursehorse.com

  • de Brooklyn Bridge oversteken voor een prachtig uitzicht op de skyline

  • écht bijzondere cocktails drinken in Apotheke, in Chinatown (http://www.apothekenyc.com/)

  • op donderdag zijn veel gallerieen in Chelsea 's avonds open

  • diner en dessert in twee verschillende restaurants nemen. Er is een aantal aparte dessert restaurants in NY.
    Veel plezier!!

      • Updated - - -

Nog vergeten te noemen. Voor meer NYC inspiratie zie mijn blog: www.jsny.nl.

1 like