Een week geleden zaten we nog met het plan Washington- Niagarra Falls (met een 3 jarige en op dat moment bijna 6 jarige) maar ondertss heb ik de hele rimram door mekaar gekletst en staan volgende zaken nu echt vast (eind juni-begin juli) maar weer jullie hulp echt broodnodig:
Dag 1-3: aankomst Washington, 2 nachten hotel
dag 3: trein naar richmond en daar pickup camper
dan nog stukje rijden richting Raleigh/Greensboro (park nog te bepalen)
dag 4-8: rijden naar great Smoky Mountains (park- suggesties welkom!!!)
dag 8-9: richting kust (??) we zoeken een leuke badplaats en kampeerplek aan de kust)
dag 9-12: leuke standplaats aan kust (Virginia Beach??)
dag 12: eventueel williamsburg
dag 13: naar trein Richmond- Washington, check in hotel Dulles airport
dag 14: vlucht
Mijn vraag aan de kenners en experten onder jullie: is dit een schema dat te doen is met de kinderen? Niet teveel? Zijn die kms te doen? en natuurlijk, leuke campgelegenheden voor met vooral zwemplezier, hier en daar mss een leuk op kleine kinderen afgestemd attractiepark (limiet is 3 op de hele reis, eentje meer en ik draai dol denk ik :cheer:
Over de haalbaarheid van uw reisplan ga ik me niet uitspreken, want in die regio ben ik nog niet geweest. U kan het een en ander zelf wel uitrekenen aan de hand van het aantal kilometers dat u wenst af te leggen. U weet ook wel dat kinderen niet graag lang in de auto zitten…
Over theme parks. In Virginia zijn er 2 zeer grote theme parks, waar zowel kinderen als volwassenen aan hun trekken kunnen komen:
Ik zou van Richmond richting Roanoke rijden en dan Blue Ridge Parkway naar the Smokies. Na de Smokies kan je naar historische plaatsen als Savannah en Charleston rijden voor een bezoek.
Wrightsville Beach bij Wilmington heeft mooie stranden en daarvoor heb je Myrtle Beach maar ook erg druk. Wellicht leuker met kinderen. Niets voor ons.
Mooiste stranden en verblijf vonden wij OBX (Outer Banks). Virginia Beach ben ik niet geweest. Een hele mooie kampeerplek voor stranden en wilde paarden is in Assateague National Seashore. Je rijdt dan over/door de Chesapeake Bay Bridge tunnel boven Norfolk
Yeehaw
Die attractieparken heb ik ondertss ook ontdekt- ben zelf helemaal geen held mbt rollercoasters en de kinderen zijn gelukkig nog te klein om dat ook te willen, ik zoek er meer in de genre van santaland, die hebben veel voor kleinere kinderen en waar ikzelf niet bang van ben om nog maar te zwijgen van het eventuele lange aanschuiven aan een attractie…
Ja, de afstanden heb ik op tioga tours routeplanner bekeken, punt is, wat is de gemiddelde snelheid met zo een RV en we willen vooral ook onderweg dingen zien, dus niet de interstate nemen enzo… ik dacht om eventueel 1 dag een groot stuk rijden (450km) en dan een dag of twee ter plaatse ipv iedere dag 200 kms want dat lijkt me voor de kinderen boring…
Ik ben dus nog steeds zoekende naar goede/leuke campeerparken
Virginia
Buckroe Beach Park
Busch Gardens Williamsburg
Central Park Fun-Land
Forest Hill Park
Fun Fair Amusement Park
Go-Karts Plus
Idlewood Amusement Park
Kings Dominion
Lakeside Park
Luna Park
Magic Valley Food N’ Fun
Motor World
Mountain Park
Ocean View Amusement Park
Yeehaw, zo een bron van informatie, ik wou dat je gewoon naast mij zat om onze reis te plannen ik ga met jou info aan de slag!
Weet je of het raadzaam is de kampeerplaatsen upfront te reserveren? Normaal zou ik dat zeker doen met kinderen maar anderzijds weet ik niet of we onzelf overschatten in het plan en stel dat we dan uiteindelijk afwijken van de route omdat we anders teveel rijden? En nog een vraag, wat als we onze bestemming niet halen en ergens halverwege moeten campen? kan/mag dat zomaar in de vs? Is dat dan wel veilig?
We zijn wel gek op stranden maar kamperen doen we niet (meer). Maar ik ben het met je eens, je kan kinderen geen groter plezier doen dan met stranden. Ik kan je dus geen help bieden met campgrounds. Ook niet met amusement parks trouwens. Uit Myrtle Beach zijn we snel gevlucht…
Yeehaw, die Myrtle beach gaan we dus al zeker niet doen obv jou commentaar, we houden daar ook niet van! En kamperen is bij ons geleden van toen we student waren maar nu- speciaal omdat mijn man er zeker van is dat de kinderen zo een camper geweldig gaan vinden, sjah, dan gaan we ook kamperen eh… onze vrienden lachen al een beetje met ons, maar wij zien het als een extra avontuur en volgens mijn man zijn de campgrounds in de US dik in orde…op hoop van zege :chin:
wij willen deze zomer bijna dezelfde rondreis gaan maken. alleen willen we in hotels overnachten, dus over campsites weet ik niets.
Van mijn zus kreeg ik de travelguid van Fodor`s Essetial South. hier staat veel info in, maar ook niet veel over campsites, alleen in the smokey mountains.
wel leuk de reacties over de uitjes, daar heb ik ook wat aan