Van Washington door Pensylvania naar Niagara Falls...met kleine kinderen

Hallo,
We willen eind juni, begin juli (2 weken in totaal) een roadtrip maken tss Washington DC door Pensylvania naar de Niagara falls en dit met 2 kids (3 en 6 jaar).

Kunnen jullie wegen aanbevelen? things to see and do? Alles ligt nog niet vast behalve dat we vertrekken vanuit Washington of Baltimore. Is dit te doen met tamelijk kleine kinderen? We zoeken echt nog alles, route, dingen te doen, hotels/lodgers, …

We vinden het belangrijk behalve fun ook een beetje cultuur mee te geven aan de kids, een onvergetelijke vakantie dus…

Alvast bedankt voor de tips!

Hi
Is het de bedoeling een roundtrip van 2 weken te maken met als begin en eind DC? En hoe lang willen jullie aan DC besteden? Nog andere steden bezoeken? Philly? Baltimore?
Yeehaw

Dag Yeehaw,
Inderdaad de bedoeling 2 dg Washington, dan vertrekken en terugkomen op Baltimore. Heb geen idee wat de afstanden zijn enzo maar we moeten natuurlijk rekening houden met de kids, ik vraag me alleen af of het leuk zal zijn voor hen, de westside is natuurlijk interessanter met de grand canyon, route 66, ranch visits maar dan moeten we nog 8u vliegen naar San Francisco of LA :frowning:

Dat lijkt zo maar van Amsterdam naar San Franciso is ongeveer 10.5 uur vliegen en van Amsterdam naar DC ongeveer 8u15m. Zo veel verschil is er niet. Maar ik wil je niet uit het oosten weghouden hoor. Er is genoeg te zien en te doen.

idd, das niet zoveel, maar we moeten absoluut eerst in Washington stoppen (werk) dus daarna een binnenlandse vlucht is toch 6 u vliegen…

Wat kan je me aanraden in het oosten, leuk voor de kinderen, eventueel met camper of huurauto? en toch ook het echte amerika opsnuiven

Shenandoah NP ligt vlak bij DC. Richting Niagara Falls zal ik een paar plaatsen noemen. Gettysburg. Wellicht niet zo aantrekkelijk voor kinderen maar natuurlijk vol history. Het visitor center met de film en daarna het cyclorama moet je zeker bezoeken. De kinderen zullen het cyclorama wel leuk vinden alhoewel het er af en toe wel knalt.
Bij York is een Watch en Clockmuseum en ook een fabriek van Harley Davidson. Rond Lancaster is Amish Country met opmerkelijke plaatsnamen als Intercourse en Bird in Hand. KInderen vinden die karretjes meestal wel leuk.
Bij Harrisburg is Hershey met de chocolade. Richting Niagara is Corning met het fantastische Glass Museum en vlak ten noorden daarvan zijn Watkins Glen en het finger lakes gebied voor wandelen en watervallen.
Philly zit vol history. Ten zuiden van DC heb je historic Williamsburg en als je verder rijdt kan je Chesapeake Bay Bridge tunnel rijden en dan naar Chincoteague and Assateague met state parks, wilde paarden etc. Ook de stranden zijn hier heel mooi maar je gaat dan natuurlijk wel de andere kant op. In de staat New York vind je prachtige bosgebieden als Adirondack (Lake Placid) en de Catskills. En de Hudson Valley river drive. In Vermont kan je naar Ben & Jerry (altijd leuk met kinderen). Het state capitol in Montpelier heeft een gouden dome en in New Hampshire zijn de prachtige White Mountains and Kancamagus highway.
Voor Niagara, bezoek beide zijden. Maids of the Mist met de kids is een must. De Canadese zijde heeft de beste uitzichten maar is ook een beetje een kermis. De USA zijde is rustiger. Het kan een tijd nemen voordat je de grens over bent. Maar je kan ook aan de USA zijde logeren en dan over de brug lopen (vergeet de paspoorten niet). 2 nachten bij de watervallen is vaak meer dan genoeg.
Een mooie rit is ook langs Lake Ontario en vanaf Niagara Falls is Toronto ook niet meer ver weg. Niagara on the Lake (Ca) is leuk voor een overnachting.
Yeehaw

Misschien is dit ook nog iets voor de kids: Dutchwonderland in Lancaster PA

Yeehaw, echt heel erg bedankt voor al deze bruikbare tips!
Mag ik even vervelend doen? Vandaag vertelde een collega me dat de kids nog niet veel zouden hebben aan de Niagara Falls, dat opent natuurlijk perspectieven dat we dan uit DC kunnen vertrekken naar alle kanten toe die de moeite zijn en voor kinderen ook erg fijn zijn… ik had graag ergen in een tipi overnacht maar das blijkbaar erg moeilijk te bevinden behalve Kentucky, maar dat lijkt me dan weer ver rijden?

Je bedoelt Wigwam motel in Cave City KY. (Een van de drie wigwam motels die er nog zijn, de anderen zijn in Holbrook Az en Rialto Ca.) Maar Ky is wel uit de richting. Cave City ligt vlak bij Mammoth Caves NP. Die wigwams zijn trouwens van beton…
Toen mij kinderen zo jong waren zijn we naar Schafhausen geweest (de USA zat er toen nog niet in ;)) de kinderen vonden dat wel leuk kan ik mij herinneren. Ik vraag me af waarom kinderen watervallen niet leuk zouden vinden. Maar het is wel een feit dat we onze kinderen altijd een groot plezier deden door naar stranden te gaan. Altijd goed.
Yeehaw