In Thailnd zal het ook niet makkelijk worden om een baan te vinden, niet onmogelijk.
Als je zelf kapitaal hebt dan zou je zelf iets kunnen beginnen anders wordt het lastig
Ik heb wel een klein kapitaaltje, maar ik weet niet voor eigen zaak? Ik eb altijd administratie gedaan of gewerkt als receptioniste. Wel cursussen gevolgd, ook bloemschikken. Ben nu de Thaise taal aan het leren. Pfff, moeilijk. Ik ben maar een klein vrouwtje, mede daarom trek mij Thailand enorm. Ik hoor er daar echt bij en dat voel ik in Ned. niet zo. Ik kan ook proberen om me af te laten keuren, maar dat is wel het uiterste, denk ik, de WAO.
Ik heb een WW-uitkering en die wordt hooguit voor een half jaar stopgezet. Ik wil dus ook naar Thailand. Mijn Oom woont daar en om nog meer redenen hoor. Ik wil scheiden en alle schepen achter me verbranden. Ik kom hier niet aan werk dus dat zal daar ook wel niets worden. Ik ben een klein vrouwtje. Beperking dus en ben al diverse keren aan mijn gewrichten geopereerd. Ik weet niet of ik in aanmerking zou komen voor WAO. Zijn er strenge eisen?
Ik ben ook op zoek naar meer Nederlanders, die zich gevestigd hebben in Thailand. Ik wil graag meer info. Mijn Oom heeft geen internet helaas.
Op die basis, zonder stabiel inkomen en met een inkomen dat marginaal aan de visumeisen voldoet, als je dat al haalt, raad ik je af je hier te vestigen.
Ik kan wel als vrijwilliger aan de slag in Thailand. Ik begin dan maar voor een half jaar. Dat is bij de Thai Child Development Foundation. Ik heb ook wel een eigen kapitaaltje, maar ben 51 jaar dus nog lang niet gepensioneerd.
Ik wil er echt alles aan doen om mijn droom te verwezenlijken. Ik kan wel aan een visum komen zoals gezegd bij TCDF. Ik probeer toch wel positief te blijven hoor.
:chin:poek1mop als je helemaal geen inkomen kan generen zal ik maar niet alles achter laten in Nederland
Ik gun je het beste maar geen geld in Thailand is gewoon in armoe leven
groetjes Fransjes:THAILAND:![]()
Bedankt voor je antwoord. Ik moet realistisch zijn, dat het op dit moment niet te verwezenlijken is. Misschien later!!
Vakantie wordt in ieder geval Thailand!!!
Groetjes
:chin:Moet je zeker doen en laat dan alles maar eens over je heen komen in dit land ben je terug in Nederland kan je altijd je plannen nog eens uit werken
groetjes Fransjes:THAILAND:![]()
@poek1mop ik denk dat dit een heel wijze beslissing is want zoals Fransjes ook al aangaf is leven in thailand zonder inkomen armoede en dan bedoel ik ook echt armoede, het lijkt mij en vele hier ook een heerlijk land om te wonen maar dan wel met genoeg inkomen tot die tijd blijf ik, en raad ik iedereen aan om in nederland te blijven met diverse vangnetten zoals woa, ww en dergelijke
in iedergeval een heerlijke vakantie toegewenst in thailand
Thankx!!
Dromen zijn geen bedrog, denk ik maar.
Groetjes en bedankt voor de wijsheid!!
Veel succes en veel plezier op je komende vakantie.
Wat betreft leven in Thaioland: als je dat moet doen op de grens van de huidige regelgeving, zonder enige marges, dan is het ‘a recipe for disaster’.