Hallo,
Eind juli willen mijn vriend en ik een maand naar Colombia. Als ik nu een ticket zou boeken betalen we ongeveer 1100 euro (Amsterdam-Bogota). Als ik kijk naar de kosten van tickets bij vertrek in april ligt de prijs op ongeveer 600 euro. Ik zou graag willen weten of ik beter later kan boeken en kans heb op een goedkoper ticket of dat de ticketprijzen in juli gewoon ontzettend hoog zijn. Weet iemand dit?
Groeten, Milou.
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik vermoed dat de prijzen gewoon hoger zijn in juli. Waarschijnlijk gaat je vlucht via de VS, en die mensen hebben dan ook zomervakantie. Dus een gewild seizoen. Veel Amerikanen, en Colombianen die in de VS wonen, reizen naar Colombia. En ik denk nog meer in dat seizoen.
Je zou nog even kunnen afwachten of KLM nog met speciale aanbiedingen komt, maar misschien stijgen de prijzen dan alleen nog verder… het is altijd een beetje een loterij…
En heb je al gekeken of het vanuit Brussel goedkoper is? Sommige mensen zeggen zelfs dat je vanuit Madrid kunt gaan, en dan dus zelf naar Madrid gaan met zo’n goedkope vlucht van Vueling ofzo. Maar toen ik mijn ticket zocht, was dat toch duurder.
Andere mensen zeggen weer dat je goedkoop naar Aruba kunt en dat er vanaf daar goedkope vluchten naar Cartagena zijn, maar ook die heb ik niet kunnen vinden.
Succes!
En mocht je inspiratie willen opdoen, hier vind je mijn Colombia-blog van januari-februari 2013. Als je vragen hebt, stel ze maar hieronder!
Via Madrid raad ik af. Vanwege o.a. regelmatige stakingen daar op het vliegveld,ongunstige overstaptijden langer onderweg en ecen duur. Vorig jaar in juli en augustus gevlogen met Lufthansa via Frankfurt. Kortste vliegduur, rond E 1155,-- Goedkopere tickets zijn er volgens mij niet. Ik ga van de zomer weer die kant op, dus mocht je wel een goedkoper ticket vinden dan hoor ik dat graag.
Ik zou nu boeken. Ik ga elk jaar in juli en alle bestemmingen zijn dan veel duurder dan een (of meerdere) maanden eerder en later, helaas…! Beter kan je juist zo snel mogelijk boeken.
Dit jaar ga ik ook naar Colombia in juli, wij vliegen met Lufthansa vanaf Amsterdam (en hebben alle andere opties, Brussel/Dusseldorf enz.) allemaal uitgezocht. Ons ticket hebben we in januari geboekt en kostte toen 860. Op woensdag vliegen is trouwens het goedkoopste. Via vliegwinkel kan je handig op meerdere data zoeken, kan namelijk echt per dag schelen.
Succes met zoeken!
2 likes
Owhh nog wat: In de reisgids van de ANWB Reiz& en op reizen.nl (http://reizen.nl/?artikel=colombia-in-12-tips) staan tips. Zij hebben het over vliegen met Avianca. Misschien is dat goedkoper?
Shantitak, goeie tip van die woensdag!
Dank voor de info! Dat zal wel weer, net als vorig jaar, met Lufthansa worden. Via de USA vind ik geen optie. Ten eerste vanwege de paranoïde toestanden op de vliegvelden daar (bijzonder vervelende ervaringen daarmee), ten tweede duurt de reis VEEL langer. Lufthansa is echt het snelst naar Bogotá.
Heeft iemand nog ervaringen/tips voor vliegen vanuit Nederland naar Riohacha (via Aruba?) en of dat erg duur is?
Ja via de VS vliegen is vreselijk, wat een stel paranoïde freaks.
Op doorreis van Colombia terug naar NL via Atlanta - zonder het vliegveld af te gaan! - ben ik eerst in Colombia tot twee keer toe minutenlang ondervraagd door Deltapersoneel (net als alle andere passagiers), extreem gecontroleerd (schoenen uit, honden die patrouilleren etc). Toen in Atlanta weer anderhalf uur in verschillende rijen, fouilleren, ondervragen, vingerafdrukken (waarom??!), foto, tas 2x door x-ray, full body scan, schoenen uit, honden, etc etc.
En dat dus terwijl je niet eens in hun land blijft!
Een vorige keer was ik er zelfs 2,5 uur zoet mee.
Succes met ticket vinden!
Mijn zoon woont in Colombia (met een Colombiaanse) en regelmatig zoek ik naar goedkope vluchten. Vorig jaar april/mei was ik het goedkoopst uit met zo’n 800 euro. Maar dat had wel te maken met de KLM werelddealdagen die er 2x per jaar zijn. Die duren een paar weken, maar als het vliegtuig nog niet volgeboekt is kan je ook nog wat later boeken. De goedkopere vluchten heb je in het voorjaar en het najaar. December is het duurst, dan gaan de prijzen naar 1300-1500 euro. Juli is vrij stabiel op zo’n 1100. Altijd vanaf Schiphol via Parijs. Zoonlief reist of via Madrid of Atlanta. Laatste keer Atlanta november/december 2012. Geen vervelende mensen aldaar. Met Avianca heb ik in Colombia een paar keer gevlogen. Prima maatschappij. Binnenlandse vluchten in Colombia zijn prijzig, tenzij je Colombiaans(e) bent, want dan krijg je fikse korting.
1 like
Trouwens, hopelijk besef je ook hoe duur Colombia zelf is om doorheen te reizen… die paar honderd euro die je nu probeert te besparen, ben je daar ook zo kwijt in een paar dagen. Het is nog niet zo duur als Europa, maar wel veel duurder dan Peru.
In mijn Colombia-tips vind je info over de kosten en andere dingen.
http://blog.travelpod.com/travel-blog-entries/cecilia74/10/1357916915/tpod.html
En op de Lonely Planet site ook.
http://www.lonelyplanet.com/colombia/practical-information/money-costs#0
al ben ik dus zelfs nog boven hun ‘mid range’ inschatting uit gekomen, terwijl ik nou ook weer niet zo’n onwijs luxedier ben.
Maar het is wel een mooi land hoor!
¡Feliz viaje!
Dank voor je informatie. Helaas kan ik alleen reizen in de schoolvakanties, dus in juli en augustus. Vorig jaar heb ik met Lufthansa gevlogen via Frankfurt voor rond de 1100 Euro. Zal dit jaar in die periode niet veel meer/minder zijn. Was de kortste route en beviel goed. Gelukkig niet via Madrid geboekt want daar staakten ze precies op mijn reisdagen. Parijs probeer ik ook te mijden, heb ik ook diverse malen slechte ervaringen mee gehad. Ik wilde eigenlijk direct naar het noorden (Cartagena bv.) maar dat lijkt ook via Bogotá te gaan. Ik hoorde ook dat het mogelijk was om via Aruba te vliegen, maar daar ben ik nog niet uit. Op welke site zoek jij naar goedkope vluchten?
Dank voor je informatie. Helaas kan ik alleen reizen in de schoolvakanties, dus in juli en augustus. Vorig jaar heb ik met Lufthansa gevlogen via Frankfurt voor rond de 1100 Euro. Zal dit jaar in die periode niet veel meer/minder zijn. Was de kortste route en beviel goed. Gelukkig niet via Madrid geboekt want daar staakten ze precies op mijn reisdagen. Parijs probeer ik ook te mijden, heb ik ook diverse malen slechte ervaringen mee gehad. Ik wilde eigenlijk direct naar het noorden (Cartagena bv.) maar dat lijkt ook via Bogotá te gaan. Ik hoorde ook dat het mogelijk was om via Aruba te vliegen, maar daar ben ik nog niet uit. Op welke site zoek jij naar goedkope vluchten?
Dag Celia. Vorig jaar heb ik door Colombia gereisd (zie www.omarijke.waarbenjij.nu); busreizen vond ik goedkoop, vliegen is vaak duurder.
Ik denk er hard over om van Cartagena via de San Blas eilanden naar Panama te varen en dan daar nog 1 of 2 weken Spaans te volgen in Bocas del Toro. Allemaal nog vage plannen. Ook wil ik het Noordoosten van Colombia bezoeken. Ik heb ruim 5 weken de tijd, maar wil ook weer niet van hot naar her rennen/reizen. Eerst maar eens kijken hoe te vliegen. Bedankt voor al je tips!
Ybeltje, dat schijnen mooie stukken te zijn.
Ik vraag me trouwens af of de vraagsteller de antwoorden ooit heeft gelezen, ha ha ha… (Mijn opmerking over de kosten was aan haar gericht). Maar gelukkig hebben andere mensen er ook wat aan.
:slapen: oeps…zat zeker even te slapen…maar die tips zijn zeker welkom! Ook vind ik het leuk om je blog te lezen.:vak01:
Hallo allemaal,
Bedankt voor alle tips! Daar heb ik zeker wat aan. Nog steeds niet geboekt, maar houd wel alle vliegsites in de gaten en merk dat het altijd zo rond de 1100 euro zit. Soms wat goedkoper, maar dan zit je weer met een overstap tijd van 13 uur. Ik ga alle opties nog eens langs en dan maar snel boeken!