Vluchten colombia help

Hallo allemaal.

Ik wil in de zomer naar onder andere colombia.

Ik wil beginnen in Cuba, vanuit daar naar Colombia. En vanuit Colombia weer naar huis.

Het probleem is echter dat ik geen vluchten kan vinden. Heeft iemand tips hiervoor? Op de vakantiebeurs heeft iemand mij aangeraden om via Panama te reizen, maar ook daar kan ik alleen dure vluchten vinden.

  • cuba naar colombia? Hoop ik voor max 200 euro.
  • colombia naar huis? Hoop ik voor max 400 euro.

Welke luchthavens zijn aan te raden om te zoeken?

Alvast bedankt!

Hoi! Er zijn vele vluchten mogelijk vanaf Bogotá. Je kunt rechtstreeks naar Amsterdam vliegen met KLM. Met elke andere maatschappij moet je overstappen. Ik ben zelf vele malen heen en weer gevlogen naar Colombia en dit zijn de maatschappijen: KLM (rechtstreeks, vanaf Bogotá of Cartagena), Avianca (overstap in Barcelona of Madrid, hier vlieg ik bijna altijd mee), Lufthansa (overstap in Frankfurt), Air France (overstap in Parijs). Ook kun je nog via Londen met Brittish Airways en mogelijk met Iberia (maar dat weet ik niet zeker). Ook via de VS vliegen is mogelijk, maar dan moet je uitzoeken via welke luchthaven het goedkoopst is. Een enkeltje is bijna altijd duurder dan een retour dus ik weet niet of je voor 400 euro een ticket gaat vinden, maar wie weet wel. Een retour kan voor 600 euro en zelfs voor 500, maar in het hoogseizoen is het vaak duurder. Kijk of je eventueel een retour kan boeken vanaf Bogotá en dan cancel je de terugvlucht. Vanaf Medellín gaan er volgens mij ook vluchten naar Europa en de VS, maar ik weet niet precies naar welke steden. Sowieso geen rechtstreekse naar Amsterdam.

Hoop dat je eruit komt! Meer tips, info en inspiratie voor Colombia vind je hier: Rondreis Colombia: start hier! Veiligheid, reisroutes en meer !

Oeps, KLM vliegt rechtstreeks naar Bogotá of Cali, niet naar Cartagena, toch …

Haha heel oplettend @LineC :wink: KLM vliegt tot 28 maart 2017 via Cali, maar vanaf 28 maart wordt Cali vervangen voor Cartagena en vliegt KLM niet langer via Cali. Bobbeh gaat in de zomer, dus dan is Cartagena de rechtstreekse verbinding. Een heel slimme zet van KLM, want het scheelt niet alleen tijd, maar daarnaast is Cartagena vele malen populairder dan Cali dus het zal meer reizigers opleveren :slight_smile: