Her en der heb ik al wat tips gevonden over vliegtickets naar Colombia, maar in de praktijk lukt het me moeilijk om goedkopere tickets dan rond de 900 euro te vinden, voor 5 weken in begin 2013. Terwijl ik in andere posts zie dat mensen voor 600 euro zijn gevlogen, of voor 500 naar Aruba en dan door naar Colombia voor 60 euro?
Alle tips zijn dus welkom!
Het goedkoopste wat ik nu vind is Brussel - Bogota voor 881 euro, of Amsterdam - Bogota 940 euro (voor die 60 euro verschil zou ik liever uit Amsterdam vliegen, waar ik woon).
Naar Aruba is ook al rond de 800 euro dus met al het gedoe erbij vind ik dat niet de moeite waard.
Verder zie ik dat sommige vluchten via New York gaan, lijkt me leuk om daar een tussenstop van 4-5 dagen te maken aan het begin van de reis. Is dat een goed idee? Het ticket wordt daarmee wel wat duurder (1099 euro) maar tot nu toe ben ik nog nooit in New York geweest en wil ik daar wel graag eens heen… een retourtje AMS-NYC is (voor een losse stedentrip in verhouding) zo duur dat het er nog nooit van gekomen is en het meestal toch weer Berlijn wordt.
Dus wellicht leuk om nu te profiteren van het feit dat het letterlijk op de route ligt? En dan hopelijk met couchsurfing geld besparen in NYC…
Ik twijfel omdat die tijd dan af gaat van mijn tijd in Colombia (is 4 weken daar voldoende om op relaxed tempo te reizen?), en ook omdat het misschien een rare combi is: met mijn backpack-kloffie in die wereldstad in de winter, en dan door naar Colombia? Ik moet natuurlijk zelf kiezen maar wie weet heeft iemand hier opmerkingen of tips over waar ik wat mee kan.
Als tickets naar Colombia nu eenmaal rond de 900 euro kosten, kan ik me daar wel bij neerleggen maar omdat ik her en der lees over deals van rond de 500-600 euro, wil ik toch weten wat ik verkeerd doe!
Met TIARA AIR vlieg je vanuit Aruba naar RIOHACHA ( Noord Colombia -La Guajira) voor zo’n 264 usd heen/terug.
KLM heeft in principe 2 x per jaar " werelddeal weken " en meestal in September en Januari ( 100 % zeker is dit nooit, want zelfs de KLM-medewerkers weten dit ook maar enkele dagen ervoor)
Als je dan boekt kon je voor minder dan 600,- euro naar Aruba vliegen.
Ben zelf al 3x op Aruba geweest en wil dit volgend jaar combineren met Colombia, vanuit Riohacha naar Santa Marta & Cartagena en via Valledupar terug naar Riohacha.
Als er iemand tips heeft, laat het dan weten !
Ik durfde het niet aan om aanbiedingen af te wachten en weet ook niet of die wel gelden voor wat ik wil: mét 5 dagen tussenstop in New York. Straks gaan de prijzen alleen maar omhoog?? Ik zag echt nergens goedkopere dingen dan wat ik hierboven al noemde en Kilroy kon ook niks vinden.
Dus heb toch maar vast geboekt, incl 5 dagen NYC. En ik ga denk ik ook niet meer kijken of er later toch nog aanbiedingen komen.
In ieder geval bedankt voor je suggestie Don Alfonzo, maar de vlucht naar Aruba was al te duur, laat staan als daar nog kosten en gedoe bij komen voor het stuk naar Colombia.
De vliegwereld is inderdaad net een loterij of een beurskoers. Irritant om te weten dat degene in de stoel naast jou misschien 500 euro minder (of 1000 euro meer) heeft betaald. Maar ik kan leven met deze prijs.
Prettige reis,
Prijs van een vlucht kan inderdaad veel verschillen, begin dit jaar was een transfer Aruba-Colombia trouwens veel goedkoper , zo’n 60 euro zo best kunnen !
Een transfer vanaf Aruba is inderdaad veel goedkoper, tussen de 60 en 80 euro. Heb zelf een goedkoop ticket via KLM en ken een aantal andere mensen die een goedkoop ticket via Arkefly hebben geboekt voor € 500.
@ Don Alfonza, Ik woon in de buurt van Riohacha. Ik zou zeker voor de Punta Gallinas tour gaan in la Guajira, overnachten in Palomino, Parque Tayrona, Taganga en Cartagena. Valledupar kun je volgens mij het beste via Santa Marta doen. Mocht je meer informatie willen, laat het me weten! Ik ken deze regio erg goed! Ik weet ook niet hoeveel tijd je wilt doorbrengen in Colombia? Vanaf Oktober heeft een andere vliegtuigmaatschappij ook vluchten vanaf Barranquila naar Aruba. De prijzen hiervan heb ik nog niet…