In februari ga ik met een vriendengroep van 7 een maand door Nieuw Zeeland reizen met drie campervans.
Nu willen we onze route niet teveel vastleggen, maar ik heb gelezen en gehoord dat het handig is om de overtocht van Wellington naar Picton op tijd te boeken. Nu gaan wij niet in het hoogseizoen, maar volgens mij is het nog behoorlijk druk in die periode wat betreft toeristen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is wijsheid? Op tijd boeken (lees: ergens in november) of kan het wachten tot we in Nieuw Zeeland zijn?
Ik heb het idee dat Bluebridge cook straight ferry de goedkoopste overtochten heeft, of zijn er goedkopere ferries?
Als er iemand ervaring heeft met bovenstaande, hoor ik het heel graag! Alvast bedankt!
Hoi wij zijn zelf in november 2011 in nieuw Zeeland geweest met een camper. Hadden de overtocht 2 dagen van te voren geboekt in NZ zelf. Dus zou gewoon ter plekke doen. Je weet nu nog niet precies hoe je route zou zijn en wanneer je eraan toe bent om over te steken. Dus zou gewoon lekker heen gaan en 2of3 dagen van te voren reserveren! Komt helemaal goed
2 dagen is genoeg ja. Don’t worry, want er zijn 2 bedrijven die varen en het is zeker nog geen hoogseizoen. Je kunt dan kort vooraf ook effe checken welke het goedkoopste is of welke de beste vaartijden heeft voor jullie. Veel fun met jullie vriendengroep!
Als je met de campers van plan bent om op campings (Top10) te overnachten, zou je de TOP10 card kunnen aanvragen. Daarmee krijg je op elke camping 10% korting op het verblijf, 10% korting op de overtocht met Interislander, diverse kortingen bij winkels, restaurants, etc., kortingen op diverse activiteiten (waaronder de whalewatch in Kaikoura)
Hier hoef je je inderdaad niet zo druk over te maken. Die Top10 kaart die Ash aanraadt is een goede tip! Veel plezier in NZ!
Kijk trouwens ook eens op mijn website over Nieuw-Zeeland met toeristische informatie en tips naar aanleiding van onze persoonlijke ervaringen: www.nz-traveler.com