Wanneer Naar Japan? +extra Vraagje

Hoi,

Ik wil graag een keer naar Japan en ik wilde weten wanneer er de beste periode is om ernaar toe te gaan (en eventueel waarom)

En nog een extra vraagje: er is een speciale activiteit die waarschijnlijk op een feestdag valt in Japan waar je goudvissen moet vangen met papieren netjes. Ik wilde graag weten hoe deze activiteit heet en wanneer dit is.

Alvast bedankt!!

hoi!

Ben je inmiddels al naar Japan gegaan, of ben je nog op zoek naar informatie? Ik zie dat je berichtje al lang geleden geplaatst is…
Ik ben van plan dit najaar naar Japan te gaan. Ik weet niet welk evenement je precies bedoeld in je vraag…sorry.

Mocht je al naar japan zijn geweest, wil je dan laten weten wat je ervan vond? Ben erg benieuwd naar dit land, dus ook naar ervaringen van anderen.

Mocht je nog info zoeken dan kunnen we elkaar wellicht nog helpen. ik hoop van je te horen. groetjes Sandra

Ik heb gemerkt dat het nogal duur is en wil even wachten totdat ik mijn school heb afgemaakt, en natuurlijk genoeg geld heb :slight_smile:

Op dit moment schrijf ik met een penvriendin, die in Tokio woont. Zij heeft met verteld welke evenement het was, alleen ben ik het weer kwijt^^

Het lijkt me zeker leuk om naar elkaar informatie uit te wisselen^^
Maar nu het zeker is dat ik in ieder geval de komende jaren niet ga naar Japan is het wel leuk om erover te praten! Want ik wil zeker horen welke plaatsen en welke ‘Shrines’ je hebt bezocht, als je gaat :slight_smile:
*
Ik heb gehoord dat de lente zo mooi is. Dan komen de bloesems in de bomen uit en dan gaan de Japanners picknicken onder die bomen :D*

liefs Francisca

Hallo,

De beste tijd om naar Japan te komen is geloof ik augustus/september. Het is hier nu lekker weer, maar het regenseizoen zit eraan te komen. En in de julimaand is kan het stikheet worden. Ik werk op het moment in Japan, op het eiland Kyushu. Ik werk in het themapark Huis Ten Bosch. Dus als iemand vragen heeft over Japan: je kunt me ook mailen op tconinx@hotmail.com. Als ik het antwoord niet weet, kan ik het ook aan een van mijn Japanse collega`s vragen. En die zouden het moeten weten…

Groetjes Tamara

Trouwens, het picknicken onder de kersenbloesem bomen is super mooi (en het heet trouwens Hanami).

Gr. Tamara

dat goudvisvangen is echt grappig. Ik heb het in augustus gedaan in kochi.
Je vraag over welke stad je moet kiezen is lastig, maar als je van een hightech super snelle stad houd ga da naar tokyo. Als je van een wat rustigere stad waarook heel veel cultuur te vinden is dan zou ik naar kyoto gaan.
Ik was in 2002 in japan voor een studiereis en een korte vakantie.
gr.
Marc.

Originally posted by soda@26-04-2004, 15:54:05
** dat goudvisvangen is echt grappig. Ik heb het in augustus gedaan in kochi.
Je vraag over welke stad je moet kiezen is lastig, maar als je van een hightech super snelle stad houd ga da naar tokyo. Als je van een wat rustigere stad waarook heel veel cultuur te vinden is dan zou ik naar kyoto gaan.
Ik was in 2002 in japan voor een studiereis en een korte vakantie.
gr.
Marc. **

weet jij dan hoe dit heet?
want ik wil dit graag weten voor mezelf, want ik heb het ergens gehoord, maar weet nu nog steeds niet hoe het evenement heet :unsure: