Ik zie door de bomen het bos even niet meer: wanneer kan ik het beste naar Thailand reizen voor mooi (warm is niet zo erg, liever te warm dan te nat) weer? We willen eerst een week naar Koh Samui, om van daaruit de eilanden te verkennen en daarna door naar Phuket, met een trip naar het nationale park nabij Krabi van een dag of 3. Misschien beginnen of eindigen met wat dagen Bangkok.
We hebben geen kids en zijn niet gebonden aan vakanties o.i.d., dus wanneer kunnen we het beste gaan? Januari/februari/maart/april/mei 2012 hebben onze voorkeuren.
Het staat vast al honderden keren beschreven, maar het forum is zo groot, vandaar even aparte post. :chin:
Hallo,
Nou dan zit je precies goed met de maanden om te gaan…
Vanaf mei krijg je vaker met een flinke bui te maken omdat de moesson er er dan aan zit te komen. In maart,april en mei is het vaak wel wat warmer dan in januari/februari maar ook dat is prima te doen (lekker heet als je ervan houdt tenminste). Dus eigenlijk zijn dit de beste reismaanden die je als je keuze hebt gegeven.
Succes met je planning
1 like
Ik lees hier en daar iets over een verschil in het regenseizoen in het westen en oosten van Thailand, maar dat is dus niet iets waar ik rekening mee hoef te houden voor deze eilanden?
Wel fijn dat onze vakantieplanning zo goed uitkomt :zon02:
In de maanden die je noemt is het weer meestal aan beide kanten prima, met misschien januari net wat vroeg voor de golfeilanden.
Aan de andere kant vind ik dat de verschillen wat weer en seizoenen betreft tussen golfeilanden en andaman kust vaak enorm overdreven worden.
1 like