Ik wil 2 tickets boeken voor naar Bangkok voor half juli, maar wanneer is de beste datum en tijd om te boeken. Bijv bij VLIEGTARIEVEN .NL?
En wanneer het beste binnenlandse vluchten voor deze tijd bij airasia?
Vriendelijk bedankt!
Over het algemeen hoe vroeger hoe goedkoper >>>.
En geen idee precies wanneer de schoolvakantie’s beginnen maar vanaf dan gaan de prijzen flink omhoog.
Nu staan de tickets voor wel 1000 euro te koop via internet. Ik dacht toch dat het goedkoper kon en dan ben ik er wel vroeg bij…dacht ik…:dag:
Eind December waren de prijzen laag voor aankomende zomervakantie, nu zul je je geluk even moeten beproeven met bepaalde acties! Als ik zo even snel kijk zie ik dat Egypt Air nu met zijn prijzen rond de 650 zit in Juli, wel vanaf Brussel.
Anders hou deze sites is even bij de komende weken om de prijzen te peilen;
http://www.connections.be/goedkoop-reizen/vlucht/azie/Thailand/Brussel/Bangkok/
http://www.supervliegtickets.nl/azie/goedkope-vluchten-thailand-bangkok.php
En deze om allerlei sites te vergelijken, wat soms hele wisselende prijzen geeft!
Succes!
Wat deze vluchten betreffen blijft het trouwens gokken, air asia kan nog wel eens stunten.
Bekend voorkomende prijzen voor mij, vroeg bij !?
Kocht mijn tickets naar Thailand voor de (kinder)zomervakantie 2009 al in september 2008 'promo"tickets van Eva Air, meteen betalen kan je niet reserveren dacht euro 900 p/st, op het eind koste een ticket naar Thailand bij Eva Ar naar ik meen euro 1145. Hier praat ik over de periode eind juli tot ongeveer 3de week van augustus, let wel 2009. En ook nog wel economyclass !!!
Anders proberen zoals Massiv(Thomas) aangeeft, het is even shoppen maar dat gaat prima tegenwoordig via internet. >>>
Jan heeft volkomen gelijk !
Ik heb geboekt in september 2009 voor juli 2010 bij Ethiad ± 850 euro met prima uren.
De tussenvluchten heb ik bij AA geboekt in november ( maar die waren goedkoper in september!) Maar in december zijn ze komen stunten met zeer lage prijzen .
Je kan altijd wachten als je maar één ticketje moet hebben, indien er iemand een annulatie doet .
Wij gaan ook altijd in juli naar spanje voor een weekje en juist hetzelfde zo vroeg mogelijk boeken anders twee maal zo duur .
succes
Ik vertrek de 4de februari,en ik heb mijn ticket 6maanden van tervoren geboekt!Een tip dat ik je kan geven,om de prijs te drukken;altijd een vlucht boeken in de week,ik deed 50euro profijt! (4de feb=op een donderdag)begrijp je wat ik bedoel 2summer?gegroet:georgessiam.:chin:
Emirates, bijvoorbeeld 15 juli. €684,- vanaf Amsterdam! Gelijk een dagje Dubai want de overstap tijd is bijna 24 uur:D Kan wel korter (3,5 uur) maar dan drukken ze gelijk zo’n €200,- bij de prijs op!
Over de binnenlandse vluchten kan ik je helaas niets melden, maar hoor en lees wel vaak dat hoe vroeger des te goedkoper! Tenzij een promotie in die periode…maar ja hoe je daar nu al achter moet komen? Dus daarmee wachten zou wel een “risico” zijn. Maar moet je ver met het vliegtuig (binnenlands) of is de route ingewikkeld? Indien niet, er zijn tal van andere manieren van vervoer!
Dat kan kloppen dat de prijs hoger is voor de betere aansluiting. Vrijwel iedereen wil zsm doorvliegen en dus zit deze betere aansluiting vaak voller dan de latere doorverbinding. Dan kan het dus dat je vanwege de beschikbaarheid meer moet betalen als je deze aansluiting wilt.
Juli is natuurlijk zomervakantie hier en daardoor altijd een drukke periode. Lastig om te zeggen of er aanbiedingen komen voor juli. Vaak zijn er weinig aanbiedingen voor juli/augustus omdat de maatschappij voor deze periode toch wel weet dat de vluchten best aardig vol zitten.
Het kan dus zo zijn dat hoe langer je wacht, hoe hoger de prijs.
Zelfde geldt voor vluchten van AirAsia. Deze lowcost airline werkt volgens het principe: hoe eerder je boekt, hoe lager de prijs. Tenzij er uiteraard een aanbieding komt, maar ja, dat kan niemand zeggen…
Als je info wilt hebben over prijzen/tickets naar Bangkok, dan mag je me altijd een PB’tje sturen (ben werkzaam bij Vliegtarieven.nl dus kan snel de meest actuele prijzen zien).
Grt.
Dave
[quote=“neyana, post:9, topic:65870”]
Over de binnenlandse vluchten kan ik je helaas niets melden, maar hoor en lees wel vaak dat hoe vroeger des te goedkoper! Tenzij een promotie in die periode…maar ja hoe je daar nu al achter moet komen? quote]
Je kan je aanmelden bij AirAsia als ‘‘member’’ en dan krijg je RED alerts-dus vooraankondigingen voor alweer stuntprijzen-en soms alleen voor members te boeken special prices. Werkt goed-ik heb er al flink voordeel mee kunnen halen.
Maar denk ff verder na: een domestic vlucht kost zo rond de 40/50€ max-dus bij een promotie kan daar 10/15 € af-dat is penauts vergeleken met je vlucht naar BKK.
(heb gister 4 vluchten op AA geboekt voor BKK-KUL-Indonesia en retour-totaal net geen 140€-dat is voor mij al cheap enough.
Let bij AA WEL heel goed op wat je meeboekt-alles wat niet perse hoeft gaat je kosten-zoals bagage check, verzekering (kan je uitzetten), stoelkeus, eten e.d. je mag-maar hoeft niet.
Wij gaan half juli naar BBK. Heb in november de tickets geboekt. Per dag werden de tickets duurder. De tickets waren rond de €680.Wij hebben rond de €720 betaald,omdat wij terug vliegen vanaf Phuket, en dat was iets duurder. Wij vliegen met air belin, rechtstreekse vlucht.
Heb binnenlandse vluchten via air asia geboekt. De site goed in de gaten houden.
Ze hebben telkens aanbiedingen. Voor extra bagage, stoelreservering betaal je iets extra,
maar dat is een lachtertje.
Het blijft altijd de vraag heb ik op het juiste momemt geboekt. Niet verder over nadenken, en straks lekker genieten van je vakantie.
Vorige week geboekt naar Kuala Lumpur… 792E (en dat was alleen voor de reis 10 juli heen, 11 aug terug, rest van de dagen was tegen de/ rond de 1000E!
Heb gisteren ( voor Juli ) twee retourtjes gekocht voor Malaga voor een totaal van 238 euro.
Verleden jaar iets later 620 euro !!!
Van die goedkope vluchten zijn er niet veel dus regelmatig kijken !
Dit geld ook voor andere bestemmingen .