Ik ben een 21 jarige student en weet nu al dat ik volgende zomervakantie iets langer dan een maand wil gaan rondreizen door Thailand. Nu wil ik weten, is het mogelijk om voor 500-600 euro te vliegen? als je ver van te voren boekt, dit jaar nog?
Om in juli voor 500-600 euro te vliegen is erg lastig. Het is zomervakantie, dus hoogseizoen en de luchtvaartmaatschappijen hanteren dus hoogseizoentarieven. Maar als je tijdig boekt, kan je wellicht een vliegticket vinden rond de 600 euro. Ik zou dan inderdaad dit jaar al gaan zoeken naar een vliegticket, denk dat je half/eind augustus of begin september vluchten voor volgend jaar juli kan boeken. EgyptAir heeft vaak lage prijzen. Of zoek bijvoorbeeld naar een vlucht met vertrek vanaf Dusseldorf, Emirates heeft daar vaak redelijke tarieven.
Als je nu eventueel moest boeken voor Bangkok (July)zag ik al prijzen van 930 euro.
Vermits je volgend jaar in de zomerperiode naar Thailand op vakantie gaat,kan je zoals Dave hierboven het al heeft uitgelegd,best zo vroeg mogelijk boeken.
Dit klinkt als muziek in de oren heren, bedankt voor de informatie. Zal het dan zo snel mogelijk boeken. Weten jullie trouwens of je dan gelijk het hele bedrag moet betalen? Me vader zei dat het het beste is om eerst een aanbetaling te doen.
als je een aanbetaling doet en je ticket nog niet uitgegeven is, dan loop je het risico dat er naheffingen komen op bepaalde toeslagen (bv. brandstoftoeslag) en je tickets dus duurder is.
vliegen vanaf schiphol kost rond de 650-700 euro in die periode (Egypt Air), maar Emirates vanaf Dusseldorf zou goedkoper kunnen zijn. houd wel rekening met eventuele reiskosten naar schiphol en naar dusseldorf/frankfurt. treinkaartjes in Duitsland zijn duur!
Zoals Jenny al aangeeft, heb je bij een aanbetaling kans op naheffingen…
Daarnaast kan je niet altijd aanbetalen. Boek je bijvoorbeeld online bij de luchtvaartmaatschappij of via een online ticketwebsite dan zal je in 1x moeten betalen. Ik adviseer je om een annuleringsverzekering af te sluiten.
Oke, Ja me vader zei gewoon als je zo lang van te voren boekt moet je oppassen dat zo’n maatschappij niet failliet gaat, overkwam mijn oom namelijk. Maar volgens mij kan je daar wel op verzekeren, misschien zit dat in een annuleringsverzekering?
Boek je via bijvoorbeeld Vliegtickets.nl, dan kan je een vliegticketverzekering afsluiten. Bij faillissement van de maatschappij ben je hier dan tegen verzekerd.
Wij reizen altijd via Frankfurt omdat wij daar het goedkoopste ticket kunnen bemachtigen. Een treinkaartje zit al bij het ticket in bij de meeste gevallen, rail en fly, dus duur zeker niet!
Wij boeken altijd via reisbureau in Duitsland die mij dezelfde prijs geeft als internet maar wel met service van bureau. Zolang je je ticket nog niet volledig betaald hebt ben je niet zeker van je prijs.
Succes
Maar ik ben nu net op nieuwe informatie gestuit, ik ben nog student en ik had gezien dat je bij klm dan 40% korting kon krijgen op je ticket, weet iemand hier iets van. Ga in ieder geval klm wel bellen binnenkort.
Er zijn soms nog wel speciale studententickets te verkrijgen met korting. Maar ik verwacht dat je die korting alleen krijgt over dure tickets, en dan ben je uiteindelijk nog niet zo goedkoop uit…
Heb dus eergister geboekt bij Aeroflot voor 670 euro vanaf Brussel.
Iemand gevlogen bij Aeroflot? Scheen vroeger niet zo best te zijn maar ik hoorde dat het de laatste 3 jaar een goede maatschappij is.
Je kan ook even wachten er zitten hele leuke aanbiedingen aan te komen van ** Norwegian Air **. Deze gaan vanaf half 2013 ook op BKK vliegen Je moet maar even googlen hierop maar en zijn berichten dat een enkeltje tijdens de introductie zal worden aangeboden voor rond de 140 euro!
We hebben hier in Denemarken op die goedkope tickets van Norwegian zitten wachten, maar het is een behoorlijke tegenvaller. Ze vliegen namenlijk voorlopig alleen vanaf Oslo en Stockholm en dan heb je nog een vlucht nodig om daar te komen. Op skyscanner zag ik tijdens m’n zoektocht naar goedkope tickets ook die van Norwegian. Maar ze waren aardig aan de prijs. Het lage tarief wat men vermeldt, is maar voor een heel klein aantal stoelen beschikbaar…