Ik ben een 21 jarige student en weet nu al dat ik volgende zomervakantie iets langer dan een maand wil gaan rondreizen door Thailand. Nu wil ik weten, is het mogelijk om voor 500-600 euro te vliegen? als je ver van te voren boekt, dit jaar nog?
Om in juli voor 500-600 euro te vliegen is erg lastig. Het is zomervakantie, dus hoogseizoen en de luchtvaartmaatschappijen hanteren dus hoogseizoentarieven. Maar als je tijdig boekt, kan je wellicht een vliegticket vinden rond de 600 euro. Ik zou dan inderdaad dit jaar al gaan zoeken naar een vliegticket, denk dat je half/eind augustus of begin september vluchten voor volgend jaar juli kan boeken. EgyptAir heeft vaak lage prijzen. Of zoek bijvoorbeeld naar een vlucht met vertrek vanaf Dusseldorf, Emirates heeft daar vaak redelijke tarieven.
Als je nu eventueel moest boeken voor Bangkok (July)zag ik al prijzen van 930 euro.
Vermits je volgend jaar in de zomerperiode naar Thailand op vakantie gaat,kan je zoals Dave hierboven het al heeft uitgelegd,best zo vroeg mogelijk boeken.
Dit klinkt als muziek in de oren heren, bedankt voor de informatie. Zal het dan zo snel mogelijk boeken. Weten jullie trouwens of je dan gelijk het hele bedrag moet betalen? Me vader zei dat het het beste is om eerst een aanbetaling te doen.
als je een aanbetaling doet en je ticket nog niet uitgegeven is, dan loop je het risico dat er naheffingen komen op bepaalde toeslagen (bv. brandstoftoeslag) en je tickets dus duurder is.
vliegen vanaf schiphol kost rond de 650-700 euro in die periode (Egypt Air), maar Emirates vanaf Dusseldorf zou goedkoper kunnen zijn. houd wel rekening met eventuele reiskosten naar schiphol en naar dusseldorf/frankfurt. treinkaartjes in Duitsland zijn duur!
Zoals Jenny al aangeeft, heb je bij een aanbetaling kans op naheffingen…