Wandelroutes voor de zomer van 2008

Hoi,

ik en enkele vrienden willen in de zomer van 2008 een maandje in canada (alberta) gaan rondtrekken met de tent in de nationale parken (banff , jasper)

ik vroeg mij af hoe wij het best vanaf de vlieghaven naar de parken gaan ( een auto huren zal moeilijk gaan aangezien we wandeltochten van 4 dagen en meer willen doen).

Ook vroeg ik mij af waar en hoe wij het best onze routes uitstippelen en welke parken echt de moeite zijn , maar met de moeite bedoel ik ook : niet kapotgelopen door het vele toerisme !

andere tips ivm camperen, wandelen in canada zijn steeds welkom !

grtz Anne

Beste Anne,

Een hartstikke leuk plan!! Zeker de moeite waard!

Een goede manier van vervoer in Canada is de Greyhound. Dit is een buslijn door heel Canada die stopt in veel belangrijke steden/dorpen. www.greyhound.ca. Nadeel is natuurlijk wel dat je aan bepaalde routes, haltes en tijden vast zit.
Liften kan ook, maar als je met een grote groep gaat, zal dat misschien lastig worden.

Als je naar de parken als Banff en Jasper gaat in de zomer zul je de bergen toeristen helaas niet kunnen vermijden… Het is daar megadruk in de zomer en overal waar je kijkt zie je toeristen…
Een park dat nog niet zo erg bekend is onder de buitenlandse toeristen en meer bezocht wordt door Canadezen zelf is bijvoorbeeld Waterton Lake NP. Dit ligt helemaal in het zuiden van Canada tegen de Amerikaanse grens aan.

Een andere manier om aan de enorm hoeveelheden toeristen te ontsnappen is om meer ‘lokale wandelingen’ te gaan doen. Je kunt hier in Canada heel veel boeken kopen over wandelroutes, van een wandeling van een uur tot een hike van een paar dagen!
Probleem daarmee zal misschien wel zijn hoe je er moet komen als je geen auto hebt. Daar heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee…

Succes!

Groetjes,
Patricia

bedankt voor de informatie. Ik denk dat ik zal opteren om idd met die bussen te reizen en af en toe eens te liften. Ik heb familie in edmonton en zal hen eens contacteren ivm locale wandelingen.

mvg

Je kan ook eens www.moosenetwork.com checken, een hop-on-hop-off bus netwerk die langs de routes ook stopt op mooie uitzichtpunten enzo.

bedankt voor de link !