Ik heb al veel verhalen over het rondtrekken met een camper / auto gelezen, maar heeft iemand misschien ook ervaring met het rondreizen met het openbaar vervoer door Alberta (en dan met name naar de natuurparken). Ik ben namelijk van plan om met Moose Network / Greyhound te reizen maar vroeg me af of je vanaf de afdroppunten in de parken nog heel ver (lees 20 km heen, 20 km terug ofzo) moet lopen om op mooie punten te komen.
Ik veronderstel dat het je naar de Canadese Rocky Mountains zal gaan. Meestal word je afgezet bij een hostel (jeugdherberg) als je met het Moose Network gaat. Deze doen ook dag trips naar de verschillende mooie plekjes in de Canadese Rockies die meestal in je trip zijn inbegrepen. Met Greyhound moet je er zelf geraken. Je komt in het centrum van een dorp terecht en van daaruit moet je het zelf maar uitzoeken, want Greyhound doet geen trips naar de bezienswaardigheden.
Als je niet met het Moose Network meegaat om plekken te bezoeken dan vrees ik dat het heel moeilijk gaat zijn om dat op je eentje te doen. Het probleem is dat de Canadese Rockies zo uitgestrekt zijn en dat vele plekken in de bergen liggen nadat je een weg hebt afgelegd van een 15-20km. Te voet lijkt me dit helemaal niets omdat je dezelfde weg gebruikt als de auto’s/campers. Er zijn wel begin punten waar je mooie wandelingen kan maken, maar het echt backpacking lijkt me wat moeilijker.
Er zullen ook wel organisaties zijn waarmee je kan gaan, maar als je niet erg ervaren bent met backpacking in de bergen…dan zou ik eerder gaan voor dagtrips om te wandelen vanuit de verschillende hostels. Lees dit artikel eens over “backpacking”: http://www.canadianrockies.net/backpack.html#DAYHIKES
Veel succes ermee!
Groetjes uit Vancouver,
Ann ![]()
helemaal mee eens Ann!
Canada is moeilijk te bereizen zonder eigen vervoer.
En wellicht is het goedkoper om een auto te huren of kopen dan al die dagtrips te doen! (tevens ben je veel vrijer met je eigen auto…) hangt er uiteraard wel vanaf hoelang je gaat!