Wandeling Voringfossen

Ons vertrek naar Noorwegen komt dichterbij :slight_smile: 4 augustus vrertrekken we voor 2 werken.

Van Geilo naar bergen passeren we oa Voringfossen en hier zouden we graag naar de voet van de waterval wandelen. Waar dienen we hiervoor het beste te parkeren? Ik lees iets van Storegjel tussen enkele tunnels, maar ik kan me niet inbeelden dat hier veel plaats voor te parkeren is? Of dienen we iets hoger te parkeren?

Kan iemand mij wat tips geven?

Bedankt :slight_smile:

Heel veel plaats op de “A-locatie” is er niet. Maar in de buurt zijn wel redelijk wat parkeerplaatsen.

Ik lees op internet:

[ol]
[li]Op de weg 7 is er een stopplaats, met een bar en enkele winkeltjes, waar je de wagen gratis kan achterlaten. Voor een eerste zicht ga je de weg 100 meter terug in de richting van de tunnels. Vanop de weg heb je een mooi uitzicht op de Voringfossen. Je kan er ook een kleine wandeling maken in de richting van de waterval. Er is nog één plateau waar je een zijdelings zicht hebt op de Voringfossen (en vooral op de minder indrukwekkende waterval er recht tegenover). Als je hier in de namiddag komt (na 16.00 uur) en de zon schijnt, dan heb je kans om een regenboog te zien in de canyon. Op onze foto staat er zelfs een dubbele regenboog ![/li][li]Je kan de waterval van boven bekijken vanaf het hotel Fossli. Daarvoor rijd je vanaf de eerste stopplaats terug richting Oslo en slaat in aan de wegwijzers naar het Hotel Fossli. Als je aan het hotel parkeert, moet je 40 kronen betalen.[/li][li]Voor het neusje van de zalm, het onderaanzicht van de waterval, moet je wat meer inspanning doen. Je parkeert de wagen daarvoor net voor de Mabotunnel (komende vanaf de stopplaats - de naam van de tunnel staat bovenaan de ingang - opgepast er zijn maar enkele parkeerplaatsen aan beide kanten van de weg). Je volgt vervolgens het fietspad enkele honderden meter naar beneden, waar je kan afdalen in de canyon. Je doet er ong. een uurtje over om de de waterval te bereiken, maar je wordt voor de inspanning wel beloond. [/li]
http://www.wandelenlangskusten.eu/Noorwegen/Voringsfossen.php
[/ol]

1 like