Wandelen in Noorwegen/Zweden in juni, juli of augustus 2009

Hoi!
Wie heeft er zin om twee weken te hiken in Noorwegen en/of Zweden in juni, juli of augustus? Ik ben een 24-jarige studente uit Amsterdam, en heb de afgelopen jaren bergwandelervaring opgedaan in Noorwegen en de Franse en Zwitserse Alpen. Ik vind het leuk om te kamperen, maar ook om van hut naar hut te lopen.
Ik heb nog geen concrete plannen maar het lijkt me leuk om die samen met mijn nieuwe wandelmaatje (m/v, ongeveer mijn leeftijd) te maken!
Groetjes,
Sietske

Hallo Sietske,
M’n plan was om deze zomer Letland door te trekken (zie ander bericht van mij), maar een wandelvakantie in Zweden of Noorwegen spreekt me ook zeer aan. In 2006 heb ik al iets dergelijks gedaan, toen in de Höga Kusten, een heuvelachtig gebied in Zweden aan de Oostzee, en een week later nog in Finland. Dat is me zeer goed bevallen: op de mooiste plekjes komen, kamperen, volop rust en ook nog actief bezig zijn.
Wandelen vind ik leuk, echter ècht bergwandelen heb ik nog nooit gedaan.

Ik ben 24, man, (nog) student in Groningen. Ik reis graag, met name in Centraal en Oost-Europa. Alleen reizen doe ik ook wel, maar het liefst reis ik met een reisgenoot met wie het klikt. Gedeelde ervaringen geven een reis zoveel meerwaarde.

Groeten, Lares

Hoi Sietske,

Ik zie je berictje staan en dacht daar reageer ik op. Ik zoek zelf een leuke vakantie maar heb zelf nog niks gepland. Je berichtje sprak me wel aan en wilde kijken of er misschien van uit gaat zou komen. Ik heb geen ervaring in wandelvakantie maar als je het nooit probeerd weet je het ook nooit. Ikzelf heb wel al een vakantie datum vast staan van 3 weken. Dat kan misschien een probleem zijn misschien maar ik zou het best wel leuk vinden om mee te gaan. Ik hoop dat ik een reactie terug mag verwachten en misschien komen we er wel gewoon uit.

groetjes manuel (23)

Hoi Sietske,
ik ben aimee, 25 jaar en kom uit denhaag. ik heb in utrecht gestudeerd en ben vorig jaar naar australie en nz geweest. daar heb ik veel gehiked en het leek me leuk om deze zomer naar zweden te gaan om daar te hiken!! nu zag ik dat jij misschien hetzelfde plan hebt?
laat maar iets van je horen…
x aimee

Hallo Sietske,

Ik ben net als jij op zoek naar actieve reisgenoten. Voor het klimaar ligt mijn voorkeur al enkele jaren op de Scandinavische regio. Ik ben 2 jaar geleden ook in Zweden en Noorwegen geweest om te wandelen en te kanoenen. Ik zou nu graag daar naar terug willen om ook een huttentocht te maken. Het mooie van scandinavie vind ik dat je er ook makkelijk kunt wildkamperen. Ik sta ook open voor andere activiteiten om het gebied beter te leren kennen (cultuur, maar misschien ook mountainbiken etc). Het leukste is dat natuurlijk als je dat met iemand anders kunt ondernemen met wie je het goed kunt vinden.

Een ander reisplan die ik heb is een treinreis door Oost-Europa, maar dan zeker ook met (berg)wandelen en kamperen.

Ik ben een 24-jarige student (m) die in de laatste fase van zijn studie zit. Ik heb hiervoor in meerdere steden gewoond en ben nu in Wageningen aan de slag. Het lijkt me leuk om eens van gedachten te wisselen voor leuke reisplannen…

Groetjes, Mattias

Hoi Sietske,

Ik heb mijn plannen al gemaakt. Ik ga de laatste twee weken van mei en eerste week juni naar zweden om o.a. een wandeltocht te maken van ongeveer 5 dagen, misschien langer. Maar dat is niet te vroeg voor je denk ik. In iedergeval veel plezier.

GR Hiker

Hallo,

Ik lees jullie plannen om naar scandinavie te gaan. Wij wilden naar de Noordkaap gaan, maar kunnen plotseling niet weg vanwege (werk)verplichtingen in NL. Helaas moeten we nu dus onze boottickets verkopen. Omdat we goedkoop wilden gaan hebben we economy tickets genomen, maar die kunnen we niet annuleren. We zoeken dus 2 personen die heen met de boot van kiel naar goteborg willen en terug van stavanger naar hirtshals (data en namen op tickets kunnen gewijzigd worden, op onze kosten uiteraard).
Jullie kunnen mij mailen: [EMAIL=“korstjensleo@hotmail.com”]korstjensleo@hotmail.com

Groetjes Leonie

Hallo Sietske,

Zweden en vooral Noorwegen zijn de laatste jaren mij favorier geworden.
Wandelen, trekken van berghut naar berghut. Of van schuil(hut) naar …tentje ergens opzetten.
Momenteel weet ik nog niet exact wat ik ga doen met mijn vakantie en met wie. Lees anders even mijn oproep op “reisgenoten gezocht” op de datum 26-05-09.

Misschien tot hoors,

JB