Is het een probleem voor het aanvragen van een working holiday permit als je een wajong uitkering hebt? Vraag ze bij de aanvraag ergens waar je momenteel werkt of iets dergelijks?
Ik volg daarnaast wel ook een deeltijdstudie, dus misschien is het wijzer om neer te zetten “student” als ze ernaar vragen?
Hallo,
Nou weet ik niet of je je wajong uitkering mee wil gaan nemen naar Australie want dat gaat je niet lukken want van de UWV mag je maar een maximaal aantal weken per jaar weg op vakantie.
Ze gaan je niet vragen om je uitkering dus waarom zou je dat erbij gaan zetten. Je moet voldoen aan hun eisen en dat is dat je 3200 euro op je rekening moet hebben staan en dat kunt aantonen.
Australie? Sorry maar heb het hier over de WHP van Canada.
oh sorry niet goed gekeken ja ken de regels voor Canada niet maar kan het ook niet meer weghalen.
Oke, geeft niet maar hopelijk weet wel iemand het antwoord of heeft hier ervaring mee
De WHP is ‘maar voor een jaartje buitenland’, dus het zal niet zo zwaar wegen. Zo’n grote screening houden ze niet.
Waar je wellicht wel rekening mee moet houden is dat als je een jaar weg gaat, dat dit wellicht invloed kan hebben op belastingen, toeslagen en uitkeringen. Ik zou zeker navragen hoe dit zit met de wajong.