Wachttijd Airport

Hoi,

Vraagje, hoelang is de gemiddelde wachttijd op het vliegveld om een visa on arrival te verkrijgen en ben je bij je bagage ?
Dit i.v.m. met aansluitende vlucht naar Chiang Mai . Ik vertrek op 20 dec naar BKK.

Alvast bedankt
Olav

Ik neem aan dat je de visumvrije entree bedoelt?

Ik moest deze zomer ongeveer een half uur wachten, de tweede keer nog iets langer. Bovendien is het soms een aardig stukje stappen naar de imigratie.

Als jij echter maar een ticket hebt (dus niet twee losse tickets) dan zul je je visum waarschijnlijk bij de transfer krijgen. Dat gaat denk ik sneller.

ga er vanuit dat het 1,5 uur duurt voordat je je koffer weer hebt, ik zou wel wat extra tijd inplannen voor eventuele vertraging want het zou toch erg vervelend zijn als je je vlucht naar chiang mai daardoor mist

Hoi
ik moet mijn ticket naar CM nog boeken vandaar dat ik wil weten hoeveel tijd ik er voor uit moet trekken .
Voorheen altijd visa multi entry gebruikt.

Houd met boeken rekening met het feit dat je 45-60 minuten vantevoren opnieuw in moet checken, en dat je waarschijnlijk naar een andere terminal moet. Het vliegveld is echt uitgestrekt!

Ik zou zeker 3 uur de tijd nemen, ook omdat je vliegtuig vanuit Europa vertraging kan hebben.

Wij hebben ongeveer een uur in de rij voor de douane gestaan en dan hadden we nog geluk dat we de “goede” rij gekozen hebben die een beetje opschoot.

Er bestaat ook nog de “Fast Track Service”. Ze begeleiden je dan langs de speciale “Fast track immigration service” (aparte douane balies) en je hebt dan nagenoeg geen wachttijd daar. Maar dan moet je nog wel op je koffers wachten. Ze rekenen daar ongeveer Bath 1750 pp voor.

Een eerste nachtje in BKK en de volgende dag doorvliegen is ook een optie. Geen probleem met vertragingen en minder stress. Bijv. een hotel in de buurt van de Chatuchak markt. Je kunt dan vertrekken van de Dong Muang luchthaven naar Chiang Mai (bijv. met Nokair); die luchthaven is veel kleiner en (vind ik) veel prettiger.

:chin:Als je tijd genoeg hebt zal ik ook een nachtje Bangkok doen en dan door reizen naar het Noorden.
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:
Ps volgens mij vlieg je wel in de dure tijd december>>>

Ach, wat is duur in Thailand.
Nokair vraagt om die tijd Bath 1490 (incl belastingen) pp dus voor 35 Euries ben je er.

:chin:Nee voor dat bedrag zal ik het ook niet laten.:thailand::cambodia:

Helaas zit nachtje BKK er niet in dit keer een beetje te weinig tijd. Fast track heb ik overwogen maar na het sturen van drie mailtjes en vier weken wachten nog steeds geen antwoord is mijn vertrouwen daarin een beetje weg.
Kom nu aan rond 14:00 uur en heb een aansluitend vlucht gekozen om 18:20 en dat lijkt me doen.

Een optie is ook nog om hier een visum aan te vragen wellicht dat dat ook nog iets scheelt.
In ieder geval een ieder bedankt voor het meedenken.

GR
Olav

Je komt in dezelfde rij te staan. En je bagage gaat ook niet sneller :vak01:

met een visum gaat het inderdaad niet sneller

De tijd tussen landing van het vliegtuig en het verlaten van de immigratie is gemiddeld 45 minuten. Deze tijd is voor iedereen hetzelfde; met of zonder visum. Nederlanders en Belgen (en nog 42 andere nationaliteiten) hebben geen visum nodig (bij een verblijf van maximaal 30 dagen) en krijgen een stempel in hun paspoort. Na de immigratie komt natuurlijk nog wel even de bagage-afhandeling.

Fast Track is een service die je vooraf kunt boeken, al dan niet in combinatie met een taxi. Het is ook een service die je zelf kunt gebruiken. Naar het schijnt kun je gewoon aansluiten (of je melden) bij de Fast Track Balie. Je betaald rond de THB 1200 en klaar is klara.

Ik heb nergens een Fast track balie gezien. Fast track moet je volgens mij van tevoren boeken en er zijn ook een aantal aanbieders. Ze pikken je dan op bij de gate en begeleiden je door de paspoortcontrole/immigratie, de bagageafhandeling en de uitgang of eventueel verder (als je bijv. limousine bijboekt). Sommigen hebben zelfs golfkarretjes zodat je niet hoeft te lopen…

Wij hadden geen fast track en moesten dus in de rij aansluiten, maar nadat we het papiertje in onze paspoort was geniet en er een foto van ons was gemaakt zijn we naar de bagageafhandeling gelopen en hup, daar kwamen juist onze koffers naar boven.

Ik denk ook dat de meest onzekere factor de aankomsttijd van het vliegtuig is in BKK. Meestal vliegen de intercontinentale (lijn)vluchten wel op tijd, maar heb je vertraging, dan ben je de klos.

Zou normaal gesproken voldoende tijd moeten zijn. Zoals anderen al hebben gezegd, vooraf visum aanvragen heeft geen zin, levert geen tijdwinst op maar kost wel geld.

Hoi ander vraagje,

Ik kom aan vanuit Delhi, heb alleen handbagage en moet naar dan naar de Domestic Terminal om door te vliegen naar Koh Samui.

Ik hoef dus geen bagage op te halen, is er dan nog een andere weg, dus om bijvoorbeeld transit te volgen, of moet ik dezelfde weg volgen als de andere via de bagageband?

Alvast bedankt

Je komt uit Delhi dus je zult eerst door de douane moeten dus je zult de anderen moeten volgen denk ik, transit is alleen als je een andere internationale vlucht hebt.