Waarvan neem je de mooiste foto's in Indonesië?

Wat is in Indonesië het meeste de moeite waard om foto’s van te nemen?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je mening toe!

Hangt af waarom je naar Indonesië gaat.In eerste instantie ging ik voor de cultuur en natuur.
Tot je ja , je meer daar thuis voelt dan hier.En dan worden de mensen prioritair.

Natuur en mensen.
Ik blijf fotos maken een frisgroen rijstveld, met terrassen. En de fotos van Orang-oetans in Sumatra en Kalimantan blijf ik geweldig vinden.

Vind het ook heel leuk om mensen te fotografen, maar wil niet opdringerig zijn. Oude besjes op de foto is geweldig, maar soms zijn ze zelf verlegen omdat ze vinden dat ze er niet goed uit zien. Dat maakt dat ik minder fotos van mensen maak, dan ik zou willen. Gelukkig vinden de meeste Indonesiërs het heel leuk om op de foto te gaan als ze mooi zijn aangekleed, bijvoorbeeld in Bali voor een tempelceremonie. Dan krijg je een brede lach!

Ook kinderen vinden het prima om op de foto te gaan, geloof dat ik daar ook wel paar honderd fotos van heb!

1 like

Ik fotografeer alles wel :wink: Maar met name mensen en het onderwaterleven.

De mensen en de natuur. Fotografie is ook een hele mooie manier om met mensen in contact te komen want als ik mensen fotografeer wil ik beslist niet opdringerig zijn en zal altijd eerst netjes vragen of ze het goed vinden.

De natuur is adembenemend en iedere keer weer als ik in Indonesië ben blijf ik ze fotograferen …

Je raakt nooit uitgefotografeerd!

ja, jee, moeilijk kiezen hoor…Ik ben gek van macro-fotograferen, vlinders, de mooie libelles daar, gekke beestjes die ik nog nooit gezien heb etc. Maar dan moet ik wel m’n macro-lens extra bij me hebben en m’n grote camera. Heb dat 2x gedaan maar besluit bij m’n volgende reis dat niet te doen. Kies dus nu voor deze poll toch voor mensen omdat dat niet uitmaakt met wat voor camera ik dat doe. En het blijft mooi en leuk.