Waarschuwing!

Beste Lezers,

Over Iris Travel zijn in het verleden eerdere klachten geweest op ons forum.
Wil je meer klachten lezen over deze organisatie surf dan naar www.klotevakantie.nl.

Niet echt een objectieve site zoals de onze;de lezers vliegen elkaar onderling ook in de haren.

Wat betreft Onur;ik vlieg met geen andere maatschappij,altijd met hun.
Nooit problemen ondervonden,maar ieder zijn eigen mening daarover,ok?

Jullie forumbeheerder,

Hans.

Ook wel eens van de TUI groep gehoord, Holland International, Arke en Kras. Waardeloos!!! Zij zijn zo stom om je na de heftigste orkaan aller tijden te evacueren, dus als de zon schijnt het 36 graden is en er niets meer aan de hand is.

heb zelf voor arke gewerkt, nou was dat niet zo goed verlopen dus wil liever niets meer met hun te maken hebben. maar dat is natuurlijk persoonlijk!

ik heb ook nog nooit problemen gehad met onur air! dus ik vlieg gewoon elke keer met die maatschappij. of met inter airlines, want ook met hun heb ik nog nooit echte problemen gehad. en bovendien slaap ik altijd in t vliegtuig dus heb ik nergens last van!! hihi :wink:

myrna x

Kane,

Welke orkaan bedoel je?
Kan me niet herinneren dat we afelopen seizoen hier een orkaan gehad hebben…
En zeker geen evacuatie meegemaakt.

Zit je wel op het goede forum?

Groetjes,

Hans.

op de kanarische was wel een orkaan hoorde ik
kennisen van mij waren daar heen geweest :stuck_out_tongue:
dat lijkt me best wel &%&$^$ als er een orkaan komt op vakantie :stuck_out_tongue:

Dan moet je ook niet met Orion op reis gaan! Je verliest gewoon 2 dagen van je vakantie en dat is veel als we het maar over een week hebben. ook de Vliegtuigen zijn zo rampzalig als wat maar ja dat ligt dan aan de maatschappij maar kunnen tenminste met andere maatschappijen vliegen…
en het is zogezegd goedkoop reizen maar de laatste week vor vertrek komen nog allerhande toeslagen bij zodat je uiteindelijk bijna nog duurder hebt betaald dan bij de gewone bekende to.

ooo maar dat is bij bijna alle turkse organisaties zo hoor
dan verlies je bijna altijd twee dagen door de reis :wink:
**tenminste, dat is mijn ervaring **
**en ik ga nu toch al een aantal jaar naar Turkije… **

Dat heeft weinig met de organisaties te maken, maar met de vliegtuigmaatschappij. Omdat er meestal met Turkse charters gevlogen wordt, vlieg je vaak 's ochtends vroeg uit Turkije weg en soms laat op de dag heen. Alhoewel… de aankomsten die wij hadden deze zomer (Antalya) waren meestal rond 15 uur, rond 16 uur, rond 17 uur en dan om 01.00u en 03.00u 's nachts… ja 's nachts is minder, maar om 15uur aankomen valt toch wel mee?

Wat ik wil zeggen; ik word er zo moe van dat mensen altijd maar zeuren over ‘het verliezen van vakantiedagen’… je weet dat de reisorganisatie bij wie je boekt totaal geen controle heeft over de vluchttijden, dus waarom val je daar de hostess op aan? Je kunt nu eenmaal de pech hebben… wil je dat ontlopen, dan moet je een dure lijndienst boeken of een langere vakantie boeken.

Dat klopt! Het ligt aan de vliegmaatschappij en niet aan de touroperator.

Wij hadden dit jaar het geluk, dat wij s’morgens 6 uur weg en s,avonds 21.15 uur terug gingen. Wij vlogen met een extra ingezet vliegtuig van Transavia. We zouden eigenlijk met Onur gaan , maar werden omgeboekt vanwege die trammelant met Onur, begin van het seizoen.

Ik moet eerlijk zeggen, dat wij dat helemaal niet erg vonden, na al die negatieve berichten van toen, over Onur…

Als wij volgend jaar weer gaan, stap ik zo in een vliegtuig van Onur Air hoor. Dat wel, maar als ik mag kiezen, toch liever een Nederlandse maatschappij.

Mvg. Roanna :wave:

Beste Te Quiro: dit is het turkije-reisforum;wat betreft problemen op de kanarische eilanden gaarne daar je relaas over orkanen doen,ok?

Yolcu en Roanna,jullie hebben gelijk.

Het staat in de ANVR voorwaarden dat de tour-operatour geen enkele invloed heeft op de vluchten die aan verandering onderhevig kunnen zijn.

Er staat dus ook in dat 8 dagen vakantie 6 dagen genoten vakantiedagen kunnen zijn.Bij het boeken ga je akkoord met deze voorwaarden.
Achteraf kun je dus niet reclameren.

Het afgelopen seizoen heb ik herhaaldelijk als reisleider dit moeten uitleggen aan mijn gasten.

Groetjes,

Hans.

Heb ik er ook niets op tegen. Nou wil ik ook niet moeilijk gaan doen hoor, wil hiermee maar zeggen dat ik hier geen ruzie wil met jullie of zo want Ook met de beste touroperators ben ik al enkele dagen verloren maar dit wil niet zeggen dat ze je dan om 1.00u moeten komen halen snachts als je maar om 7.30 opstijgt. We mochten zelfs niets meer drinken in het hotel (ook al hadden we allin) want zogezegd was het buiten de uren, verloren al heel onze dag en 1 bekertje water kon er niet meer vanaf… Zelfs de host van Orion wou er niets aan doen als iedereen ging gaan klagen… Als je je klanten tevreden wil houden …
Nou ik heb andere TO al veel meer dingen zien doen om hun klanten te behouden en zelf zit ik in deze sector en leren we dingen hoe het WEL kan…

Ach je verliest altijd wel een dag…al had ik de afgelopen 2 keer wel heerlijke tijden moet ik zeggen :wink:

wij hadden afgelopen keer ook heerlijke tijden, tenminste terugende…
we weren om 13.00 in ons hotel opgehaald…
we moesten wel om 12.00 uur uitchecken,
maar daarna deden ze helemaal niet moeilijk over eten of wat ook :stuck_out_tongue:
we gingen toen even uitgebreid hambugers halen enzo (A)

vind t zo grappig dat je bij in t vliegtuig zat…:wink:

haha jah idd vet toevallig :D:D:D

Hans,

Hoe bedoel je objectieve site?

Als er waarschuwingen voor zich reisorganisaties noemende oplichters zoals Irish Travel en Speedtravel geuit worden, verwijs JIJ naar een andere site en mogen er geen waarschuwingen op dit forum geplaatst worden.

Ik noem dit niet objectief.

Beste hans,

Lees het nog eens over.

Ik verwijs alleen maar naar een site;als extra aanvullig,maak me nergens van af.

Hoe kom je erbij dat hier geen klachten geuit mogen worden qua genoemde maatschappijen?

Groetjes,

Hans.

Beste Hansvgr

Ben het helemaal met Hans eens, hij zegt niet dat we hier niets over Iristravel mogen zeggen, sterker nog, hij verwijst naar een site waar er NOGMEER klachten over deze maatschappij zijn.
Daar waar mensen hun eigen mening uiten is nooit objetiviteit, maar hier op de site is er altijd RESPECT voor elkaar, en zullen we eigenlijk nooit met modder gaan gooien naar elkaar.
Als jij het zo gelezen hebt vind ik het heel jammer voor je, dat je het zo opvat. Ben ervan overtuigt dat Hans het nooit zo bedoelt heeft
Annemiek

Geachte meneer Ouwerkerk
Tot mijn grote verbazing wordt mijn naam op deze site genoemd! Tot
2 augustus 2005 heb ik inderdaad voor Iristravel gewerkt in Bodrum. Ook kan ik me u nog herinneren… In de tijd dat u in Bodrum verbleef, werkte ik samen met een nederlandse heer. Deze heer kwam zijn afspraken niet na. Ik heb me kapot gewerkt om mijn gasten weer terug in Nederland te krijgen, tijdens de Onur crisis. Ik heb zelfs zo hard voor Iris gewerkt, dat mijn job helaas geeindigd is in het ziekenhuis van Bodrum. Op iristravel en Speedtravel Nederland is niets aan te merken, althans als werkneemster ben ik daar tevreden. Dat de Nederlandse overheid een vliegverbod oplegt, is een zaak van de overheid waar geen enkele reisorganisatie iets tegen kon beginnen. Echter Iris en Speedtravel zijn in Bodrum vertegenwoordigd door De Ha turizm en daar gaat alles niet van een leien dakje. Ik ben er voor 100% van overtuigd dat ik mij voor mijn gasten heb ingezet en gedaan heb wat ik kon doen. Jammer dat u me hier een trap na geeft, ik heb toch ook niet uw brief op internet geplaatst? Een hostess is ook maar een zeikpaal die tussen gast en reisbureau instaat. Voor mij geen hostessbaan meer en voor u een tip: blijf lekker in Nederland, daar heb je zeker geen geluidsoverlast, haren in je bad, goedwerkende airco, aardappels op het buffet etc… Maar je betaalt dan ook wel iets meer dan een vakantie naar het zonovergoten Turkije! En wat betreft mijn werkervaring: k heb heel wat complimenten over mijn werk gekregen! En ach, dat doet de zeurende en klagende vakantiegast al snel vergeten…

Goedemorgen,
Alies: Goed gezegd meissie! De andere kant van het verhaal mag zeker ook weleens gezegd worden.
En ik denk inderdaad dat jou beroep als hostess niet altijd makkelijk is en eigenlijk heel jammer dat je dat werk nu niet meer doet omdat je zoveel negatieve ervaringen hebt gehad. Makkelijke pispaal hoor als je hostess bent. Ikzelf heb altijd bewondering voor het werk wat jullie doen, ik zou zelf gewoon die klagende mensen gaan slaan of zo, haha! De terechte klagers uitgezonderd natuurlijk.
Ik wens je een mooi en zonnig 2006 en wij hopen in elk geval nog heel vaak naar ons geliefde Turkije te gaan.

doei, gr. Marjan