Waarom zou je geheimzinnig doen over naturisme anno 2013?

Volgens diverse bronnen zijn er bijna 2 miljoen Nederlanders die wel eens naakt recreëren. Hiervan zijn er zo’n 70.000 mensen aangesloten bij de Naturisten Federatie Nederland (NFN). Dus minder dan 1 op de 25 naaktrecreanten heeft een NFN-pas.

Van alle Nederlanders is ongeveer de helft actief op Facebook. Je zou dan ook dus verwachten dat de Facebookpagina van de NFN een potentie van 35.000 ‘likes’ heeft, maar het zijn er slechts 1.100, en een deel daarvan komt niet eens uit Nederland. Dit betekent dus dat minder dan 1 op de 30 Facebookers er open en bloot voor uit durft te komen dat hij/zij het naturisme een warm hart toedraagt.

Ik vind dat erg jammer, want waarom zouden we hier anno 2013 (en bijna 2014) nog zo geheimzinnig over moeten doen? Heeft dit te maken met de mogelijke misvattingen die er nu nog bestaan over naturisme? Of is het de nieuwe preutsheid?

Hoe dan ook, op onze (goedbezochte) blog proberen wij onze bezoekers op een speelse wijze kennis te laten maken met onze ‘lifestyle’. Dit doen we aan de hand van een 20-tal vragen en antwoorden, ‘aangekleed’ met foto’s van onszelf. Kom anders eens langs, je vindt ons hier.

1 like

Ben wel benieuwd naar deze cijfers als het om notoire saunagangers gaat! Komen mensen daar wel voor uit?
Maar je hebt ons sauna forum gevonden dat lijkt me positief, dat je hier backpackers, wereld reizigers, avonturiers, caravan liefhebbers, enz, en naturisten naast elkaar op één reisforum tegenkomt

Een prachtblog! Ik kan me er helemaal in vinden!

Leuke blog wel. Maar ik deel je mening niet ten aanzien van je conclusie over de NFN versus naturisme. Er zijn genoeg naturisten die niet aangesloten zijn bij een bond en over het algemeen is dat ook niet echt nodig. Dat betekent niet dat ze stiekeme naturisten zijn. Ik heb de NFN overigens opgezocht op Facebook via de volgende zoekcriteria: ‘NFN’, ‘Nederlandse Federatie Naturisme’ en ‘naturisme’ en de NFN kwam in geen enkel zoekresultaat naar boven.

Een prachtige blog, als naturist heb ik zelf ook vele bestemmingen beschreven. Binnen Europa zijn er vele mogelijkheden, maar verre exotische bestemmingen zijn misschien nog wel spannender. Kijk maar eens op http://naturisme-vakantie.blogspot.nl/