Heel wat naturisten houden het gewoon voor anderen “stil” naturist te zijn.
Vrienden, familie, collega’s… niemand mag het blijkbaar weten.
Velen durven er niet voor uit te komen graag totaal naakt op vakantie te zijn, naar het strand te gaan, thuis te lopen enz…
Weet jou omgeving dat je naturist bent ?
Ben nieuw hier op dit forum en hoop dat het hier niet zo’n scheldgebeuren wordt als bijv. op naturismeforum.nl. Ingaand op de vraag/stelling: ja, familie, collega’s, vrienden weten dat ik (en m’n vriendin) het fijn vinden naturistisch op vakantie te gaan of het naaktstrand te bezoeken. IK heb daar geheel geen moeite mee en als je het er over hebt, bijv. onder collega’s blijken er ineens heel veel te zijn die ‘het ook doen’ . Grappig. Ook leuk dat mijn buren (buurman pas 60 geworden) het tuinnaturisme ook hebben ontdekt toen ze bemerkten dat ik daar ook bloot in vertoef om te zonnen, maar ook te werken. Dat kan omdat we beiden een privacyvolle tuin hebben.
Beste Migavo. Welkom hier. Het is inderdaad de bedoeling dat we het op dit forum netjes houden. Met respect voor ieder zijn idee, zoals het hoort onder naturisten. En met topics die echt verband houden met vakantie in het algemeen en naturisme in het bijzonder.
Helaas heb ik ook moeten vaststellen, net als jij, dat het er op andere forums niet erg vriendelijk aan toe gaat. Met eindeloos gezeur waar uiteindelijk niemand beter van zal worden. Hier spelen we op de bal, niet op de man ! Met als bedoeling elkaar te helpen met nuttige tips, informatie, op- en aanmerkingen… kortom met een possitieve ingesteldheid.
En nu natuurlijk maar hopen dat HIER op dit forum heel wat bezoekers komen. En niet alleen maar om te kijken maar ook om actief topics en onderwerpen te plaatsen, vragen te stellen enz…
Zowel ervaren naturisten als nieuwelingen die ook zin hebben in een naturistische vakantie en (ofà levenswijze moeten hier elkaar kunnen vinden in een vriendschappelijke sfeer.
Men zegge het voort !
Ik ben geen naturist, maar houd er zo af en toe zeker wel van om lekker naakt te zijn. Bijvoorbeeld in de zon, dus naar het strand, de sauna e.d. en uiteraard ook regelmatig lekker thuis. Maar niet altijd, want soms vind ik juist kleren wel erg leuk en wat “spannender”. Daar houd ik ook wel van.
Op vakantie juist eerder niet. Hangt er ook erg vanaf waar je heen gaat.
Maar daar hoeft het voor mij juist niet.
Liefs,
Carolina
Mijn familie weet t (volgens mij) niet. Ik loop er niet mee te koop maar ben er wel open over. Het is immers geen taboe om naturist te zijn, lijkt mij. Voor mij is het een vorm van leven. Mijn kameraad weet t wel, omdat hij het zelf ook is. Samen zijn we dit jaar op een naturistische vakantie geweest en samen gaan we zo nu en dan naar de sauna.
Ik ben er heel open en eerlijk over. Mijn familie weet het, vrienden en ook mijn voormalige buren en een enkele collega. Niet iedereen reageert daar natuurlijk altijd positief op. Naturisme is voor mij een levenswijze. Ondanks dat ik het bespreekbaar maak, heb ik nog geen mensen ontmoet uit mijn omgeving die openlijk aangaven ook nudisten of naturisten te zijn.
Mijn familie en collega’s weten van mijn naturistische levenswijze. En ook al zijn ze het er niet allemaal mee eens, ze aanvaarden me zoals ik ben. Trouwens, er zijn tal van levenswijze die veel verderflijker zijn dan naturisme/nudisme.
Ik denk dat vrienden en familie wel een vermoeden hebben van mijn naakte levenswandel, maar er geen opmerkingen over geven. Wie is al eens ‘betrapt’ en heeft van dan af met iedereen open kaart gespeeld?
Eigenaardig toch !!!
Dit topic heeft ruim het meeste bezoekers gehad !
Zou dit misschien komen door de titel OPEN en BLOOT ?
Ik zou het ook niet weten, het lijkt er wel op. Alhoewel hier op dit topic toch helemaal niet iets bijzonders of spannends mee is. Nudisme, naturisme is natuurlijk weinig dan wel niets verhullend. Laten we er geen doekjes om winden, het zal wel door de titel komen.
Er zal altijd wel lacherig worden gereageerd. Genoeg opmerkingen en de overbekende cliché verhalen. Dat het niet met sex, of meer in houdt dan streeploos bruin, dat geloven de mensen niet. Ze moeten het eerst zelf ervaren en dan kunnen ze er over meepraten, lijkt mij.
Leven en laten leven is mijn devies!
Mijn vrienden op het werk weten van mijn naturisme en mijn naakt zijn thuis. Ik kan er over praten met hen, dit zijn maar enkele collega’s. Er wordt op het werk ook wat afgeroddeld, en daar heb ik nog niets van ondervonden. Dus zullen ze mij welaanvaarden. Wat mijn familie betreft: Het dorp waar ik woon , woont mijn volledige schoonfamilie en daar ik maar één persoon die het weet. Als mijn schoonfamilie op bezoek kom, kleed ik mij wel uit respect voor hun mening. Mijn vrouw hou ook van naturisme, maar zal thuis niet naakt lopen, omdat ik een broer inwonend hebt. Hij is altijd gekleed, maar heeft respect voor mijn bloot zijn en aanvaard het ook. Daarom als je respect heb met iedereen, moet dat langs een leie dakje lopen.