Waarom Portugal?

:portugal: :portugal: :portugal: :portugal: :portugal: :portugal: :portugal: :portugal: :portugal: :portugal:

Geef de mensen jullie reden waarom zij naar Portugal op vakantie zouden moeten.

Dus graag hier tips voor mensen waar ze heen zouden kunnen/moeten met betrekking tot bezienswaardigheden, stranden, natuur, etc.

PS. Dus graag GEEN links naar campings, hotels, B&B’s etc. Het gaat er hier echt om, om leuke niet-commerciele tips aan de Portugal-gangers te geven

Alvast een reden om naar Portugal te gaan is de geweldige en ongerepte natuur in Parque nacional Peneda-Geres.

Redenen genoeg…

Mooi verzameld op

Misschien een beetje cliché, maar de kust in de algarve is fantastisch mooi!

Tja, ik vind zelf ons eigen plekje de moeite meer dan waard, in het midden van Portugal, prachtige natuur, rust, valleien, stuwmeer, kristalheldere beekjes en mooie wandelingen in Figueiro dos Vinhos.

Omdat Portugal een heerlijk land is met mooie plekjes ook in het Noorden in de buurt bij Porto, mooie bezienswaardigheden zoals oude kerkjes en kloosters, de douro-vallei, de porthuizen, de Vinho Verde, de Beiro en de amandellikeur, en de heerlijke cataplana al deze dingen en de vriendelijkheid van de portugezen dat is de reden om naar Portugal te gaan. En vergeet niet buiten de kusten ook door de binnenlanden te gaan! heerlijk en onvergetelijk!:dag:

2 likes

speciaal in de maand september en oktober tijdens de pluk van de druiven bij sommige huizen of quintas nog treden van de druiven en het wijn/port maken en natuurlijk proeven vele wijn/port huizen zijn vrij te bezichtigen en iedere eigenaar /wijnmaker heeft zijn eigen verhaal en passie voor de wijn/port de temperaturen in deze tijd in deze wijnstreek Douro is heerlijk soms wat regen maar in de laatste 6 jaar pas 1 keer regen gehad maar de temperatuur blijft lekker en het weer hersteld zich snel in deze regio

Kijk hier maar eens naar:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1007489-stoom-in-portugal

Een bezoekje meer dan waard is ‘Livraria Lello’ in Porto.
Deze boekhandel staat op een welverdiende plaats 3 in de lijst ‘The world’s greatest bookshops’ van Lonely Planet.

Kijk maar eens op:
http://www.lonelyplanet.com/usa/travel-tips-and-articles/76233

Foto compilatie met muziek van Madredeus geeft je een idee wat Portugal te bieden heeft.

[ame=“Madredeus - O Pastor - YouTube”]YouTube - Madredeus - O Pastor[/ame]

1 like

Al 'n poosje geleden dat hier iemand gepost heeft…
Portugal is gewoon dik te moeite waard!

Zoveel prachtige kustlijn, stranden, gezellige terrasjes, heerlijk eten!
Een :zon02::zon02::zon02::zon02::zon02:klimaat…
Ontzettend veel goed bewaarde cultuur, op veel plaatsen nog ongerepte natuur, geen file’s! Buiten dit alles is de Portugees heel vriendelijk, gastvrij en uitermate behulpzaam.
Stress??? Wat is dat?? :vak02:

Komt het vandaag niet, dan komt het morgen wel. Toch? lol2

Wij zeggen altijd: achter iedere heuvel heeft Portugal een totaal ander gezicht.

Ik zal hier een prachtig filmpje plaatsen van Turismo Portugal, echt de moeite van het bekijken waard.

[ame=“- YouTube”]YouTube - Portugal Promotional Tourism Film | 2011[/ame]

Ontdek Portugal zoals het bedoeld is!

1 like

serra de estrella!!!

Portugal is een prachtig vakantieland met cultuur, gastronomie, prachtige landschappen, regio’s met allemaal een eigen karakter, steden als Lissanbon en Porto en niet te vergeten een heerlijk klimaat.
Hier wat vakantie informatie over Portugal welke wellicht leuk is om te lezen als u erover denkt een vakantie in Portugal door te brengen.

De diversiteit van het land spreekt ons enorm aan. Hectische steden (Lissabon, Porto), en eens goed en wel voorbij Lissabon (of Evora) de weidse natuur met hier en daar in de verte een quinta. Prachtige stranden, zowel in de Algarve als aan de westkust (Peniche onder andere). En vooral heel vriendelijke mensen overal.

Beste Amboseli,

Wij( 3 personen) in maand jullie zijn van plan Noord-Portugal te bezoeken en gaan met de vliegtuig aankomst Porto. Kunt u ons van tips/advies voorzien over B & B adressen en een auto verhuur bedrijf?
Dank,
Patmanu

Beste Patmanu,

Wij zijn net terug uit Portugal, voor de vierde keer alweer.

In het noorden hebben wij gelogeerd in Porto, Braga en Coimbra. Steeds in hotels, niet in B&B’s.

Onze auto huren we steeds via een broker en met een all-in prijs (verzekering, afkoop eigen risico, onbeperkt aantal kms, tweede chauffeur, enz.). Wij kiezen ofwel voor AutoEurope of voor Sunny Cars. Dit is goedkoper dan rechtstreeks bij een (degelijke) autoverhuurder te huren. Het zijn altijd wagens van gereputeerde maatschappijen zoals Europcar, Avis en dergelijke. Doe even de vergelijking van de voorwaarden en de prijzen tussen AutoEurope en Sunny Cars, want hier kan een serieus verschil op zitten.

Voor het gemak geef ik hierna de links naar mijn reisverslagen. Daarin vind je wel wat tips voor het noorden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Veel reisplezier alvast!
Amboseli

2011: Myriam's ditjes en datjes: Het Grote Reisverslag
2012: Myriam's ditjes en datjes: Reisverslag!

Beste Amboseli,

Nog bedankt voor jullie reactie en de twee site. Wij gaan een kort vacantie (vliegticket + hotel) en met een huurauto de natuur te verkennen in de omgeving.

Nogmaals dank.
Vriendelijke groet,
Patmanu

Omdat de Serra da Estrela één van de mooiste plekjes heeft van Portugal en ik van de bergen hou. www.quintalagoa.com

De kust van de Algarve heeft toch wel een grote indruk achtergelaten! De steile rotsen met mooie stranden.
Wat verder landinwaarts: De waterval van Alte vond ik zo’n leuk plekje! Een mooie waterval met een stukje gras waar je heerlijk kunt zonnen en uitrusten.

Ik ben al redelijk vaak in Portugal geweest (ik woon er per slot van rekening vlak naast), Algarve, Lissabon, Cascais, Sintra en op doorreis naar Galicia, altijd met de auto.
Ik vond met name Sintra de moeite waard met veel mooie bezienswaardigheden.

Wat me wel altijd opvalt en wat ik erg jammer vind is de slechte staat waarin de meeste gebouwen zich bevinden.
In Lissabon moet je niet te veel omhoog kijken (golfplaten dakconstructies bedekken de originele daken), en bijna elk gebouw heeft afbladderende verf.
En dan heb ik het niet alleen maar over Lissabon. In de Algarve hebben we een aantal jaren geleden het mooiste dorp van dit gebied bezocht (volgens de reisgidsen), pff wat een tegenvaller!
Armoedig en bouwvallig, een schilder zou hier wonderen verrichten.
Dan is Spanje toch stukken mooier!