Autoreis Portugal

Hoi!

Op het Spanje reisforum heb ik een oproep gedaan voor een autoreis naar Spanje & Portugal, zie hier voor de gehele trip.

Ik heb mij eens georiënteerd, een lijst met plekken opgesteld en ik zou graag reactie hebben op:

• plaatsen die NIET vernoemd zijn maar die het WEL waard zijn
  • plaatsen die WEL vernoemd maar die het NIET waard zijn

Mijn profiel/wensen: Ik hou van autorijden, lekker eten, authentieke dorpjes/steden, natuur en wandeling (paar uur 10-15Km). Ben géén zonaanbidder/strandligger, geniet meer van dorp/platteland dan van stad, spreek redelijk Braziliaans-Portugees en heb meer behoefte aan lokale inwoners dan de toeristen.

Hopelijk kom ik zo tot een fantastische reis en mocht je meewillen dan liever een privé-bericht! :wink:

Groeten,
Bart

Portugal - Noord
Parque nacional Peneda-Geres, Ponte de Lima, Parque Natural de Montesinho, Braga, Amarante, Guimarães, Parque Natural do Douro Internacional, Porto, Beira Alta (Serra da Freita, Serra da Arada)

Portugal - Midden
Castelo Bom (Almeida), Sortelha, Serra da Estrela, Coimbra, Figueiro dos Vinhos

Portugal - Zuid
Batalha, Óbidos, Lissabon, Beja, Silves, Monchique, Lagos, Sagres, Sao San Vicente

Dag Bart

Wauw…Portugal EN Spanje in 3 weken…Dat is inderdaad kilometer vreten en hoe?!
Ben je niet bang dat je teveel in de drie weken wil stoppen?

Qua dingen die je wil zien/doen in Portugal kan ik je meedelen dat je er hele mooie hebt uitgezocht. Had je bij de Douro er evt aan gedacht om zelf vanuit Porto langs de Douro te rijden? Is echt een geweldige route om zelf met de auto te doen. Kun je ook makkelijk bij een porthuis stoppen voor ff te proeven :slywink:
Het is ook een erg goede zet om te gaan wandelen in Geres. Het is een ontzettend mooi en uniek gebied en je gaat er in de dorpjes ook gemakkelijk honderd jaar terug in de tijd. Ongewoon … en zo mooi en puur!
Heb je trouwens al een specifieke tijd in gedachte? Kan indien er een festival is zeker de moeite waard zijn om rekening mee te houden.

Een leuke site om eens op rond te neuzen is eventueel onderstaande site. Tevens Senhora de Peneda is echt een super locatie ook een mooie route ernaartoe (ik zou zeggen: ZEKER DOEN)

Maar kijk maar eens verder op die site. Geeft nog meer leuke ideeen.

Heb je nog vragen laat het maar weten.

Groetjes uit Noord Portugal

Rob

PS. Ook gedacht Santiago do Compostela en Guggenheim museum in Bilbao?
Tevens op fb-site van ons guesthouse staan nog foto’s van Noord Portugal om nog een idee te geven (Redirecting...)

1 like

Beste Rob (en andere lezers):

Mooi de route alweer uit kunnen breiden met plaatsen, onderstaand aanpassing van Portugal-Noord.

Als ik het nu bekijk bezoek ik “Parque Natural do Douro Internacional” en “Miranda do Douro” vanuit Spanje (Zamora) op de terugreis.

Mij is nog helemaal duidelijk Rob wat jij verstaat onder “Douro” aangezien naast bovengenoemde zou je ook kunnen bedoelen een rivier “Rio Douro” of een wijnstreek “Alto Douro”.

Qua periode tussen maart/mei of september/oktober.

Groeten,
Bart

P.S: Haha, musea trekken mij niet zo en heeeeeel toeristische plekken zoals Santiago de Compostella ook niet… Guggenheim doet mij aan Brasília in Brazilië denken, daar heb ik mijn auto na 15min. omgedraaid en vlug de stad verlaten. Moderne kunst en architectuur kunnen mij niet bekoren.

Portugal - Noord
Santuário de Nossa Senhora da Peneda, Parque nacional Peneda-Geres (Arcos de Valdevez), Espigueiros do Lindoso (Ponte da Barca), Ponte de Lima, Parque Natural de Montesinho, Braga, Barcelos, Amarante, Guimarães, Parque Natural do Douro Internacional, Miranda do Douro, Porto, Beira Alta (Serra da Freita, Serra da Arada)

De espigueiros van Soajo, een dorpje in de omgeving van Lindoso, zijn veel mooier en er staan er veel meer.
Verder is Viana do Castelo meer dan een bezoekje waard al was het maar voor de prachtige stranden.

cumprimentos, João

Volgens mij wordt Portugal Noord wat mij betreft toppertje van de reis, want alweer een update van de plaatsen:

Portugal - Noord
Gavieira (Santuário de Nossa Senhora da Peneda), Cabana Maior, Soajo (espigueiros), Gondoriz, Arcos de Valdevez (Parque nacional Peneda-Geres), Vale, Lindoso, Ermelo, Britelo, Ponte da Barca, Ponte de Lima, Viana do Castelo, Parque Natural de Montesinho, Braga, Barcelos, Amarante, Guimarães, Porto, Beira Alta (Serra da Freita, Serra da Arada), Parque Natural do Douro Internacional, Miranda do Douro

P.S.: Ben gerust als mijn 3 weken er bijna opzitten, breek ik de route af en kom ik een ander keertje terug, maar zal tot en midden Portugal zeker wel redden en in Spanje op de terugreis als toetje de provincie Castilla y León nog kunnen meepakken…

Hello Bart,

Via deze link kun je nog heel veel informatie vinden over de Minho en de talrijke typische dorpen.

http://portugal.blog.nl/tips-noord-portugal/2011/02/11/de-espigueiros-van-de-minho

Cumprimentos,

João

Wij zijn juist terug van een reisje naar Noord Portugal en in tegenstelling van wat ik in een eerdere reactie schreef zijn de espigueiros van Lindoso ook de moeite waard om te bezoeken.

cumprimentos,

João

Dagdag

Op de facebooksite van ons guesthouse staan ook foto’s om een beetje een idee te krijgen van Noord-Portugal.
http://www.facebook.com/home.php#!/photos.php?id=115417471805515

Groetjes uit Noord-Portugal

Rob

PS. Soajo zal er binnen een aantal dagen ook bijstaan. Om je een idee te geven :wink:

Hallo,
Ik kan je aanraden om er dan echt te tijd voor te nemen en als je dan zo ver bent gekomen dat in het midden van Portugal bent, kijk dan eens op onze website om nog meer ideën op te doen en wie weet zien w je wel eens langskomen. Je zal er geen spijt van krijgen.
Groeten Robert en Svetlana.

www.portugaldoevakantie.nl

Dag Bart

Het heeft iets langer op zich laten wachten dan verwacht maar enkele foto’s van Soajo staan nu op facebook van BnM-Guesthouse:

Veel plezier en ik verneem wel als je nog vragen hebt.

Groetjes uit Noord-Portugal

Rob