Noord-Portugal

Over twee weken gaan we voor het eerst op vakantie naar Noord Portugal.
Natuurlijk hebben we de reisboekjes er al op nageslagen maar veel leuker is het te lezen over mooie plekken die niet zo heel erg bekend zijn.
Ben ook benieuwd naar het eten in Noord Portugal is dat hetzelfde dan in de Algarve of is er een groot verschil.
We hebben een auto tot onze beschikking maar zijn ook nieuwsgierig naar mooie treintrajecten.
Dus weet iemand ons iets te vertellen over Noord Portugal wat we beslist gezien moeten hebben dan willen wij dat heel erg graag weten.
Groeten Deke

Ik ben ooit eens in het plaatsje Vila Nova de Familiciao geweest. Ze hadden daar een geweldig mooie markt met allemaal levende dieren.
Ook Braga vond ik een mooie stad met veel kerken.

Hallo,
Waar jullie absoluut naar toe moeten, is de stad Viana do Castelo in het noorden. Daarom heen zijn een aantal leuke plaatsjes, Ponte de Lima, Braga, Valenca, Ponte de Barca. Het mooiste is het natuurpark richting de Spaanse grens. Er is in het noorden zo ontzettend veel te zien en te doen.

Hoi, ik heb zelf een half jaar in Portugal gewoond en ben heel veel in het noorden geweest.

De natuurparken; peneda-geres en (vooral) montesinho, volg de bovenloop van rivier de sabor (heel mooi) zijn ook geweldig. Hier kun je heel mooie wandelingen maken of met de auto rondtouren als je het snel wilt doen.
In het dorpje vila ponte de lima (ten noordoosten van Braga) kun je bij de plaatselijke wandelclub een stapel wandelroutes ophalen.

Vergeet ook niet de valleien waardoor de Douro stroomt. De wijngebieden in centraal Portugal, maar vooral de ‘canyon’ op de grens met Spanje (ten zuiden van Miranda do Douro) is prachtig. Weidse uitzichten, heel veel roofvogels.

Braganca is een heel lief klein plaatsje met een grote burcht, Porto is cultureel erfgoed maar de sfeer sprak me niet zo aan. Wel doen is de rivier oversteken en Port proeven in Vila nova de Gaia (Taylors is een absolute aanrader)

Heel veel plezier, mocht je meer willen weten, mail gerust.

Hallo Mieke,

Bedankt voor je reactie.
In September hebben we dus Noor Portugal bezocht en het was echt de moeite waard.
Op mijn homepage staan de fotos van onze vakantie.

www.deke.nl

We hebben heel veel gezien en er waren bijna geen toeristen.We hebben genoten van de gastvrijheid van de bevolking.
We zullen er zeker weer terug komen.

Groeten Deke

hallo, mijn man is opgegroeid in de stad vila do conde (dat ligt rond 40 km van porto vandaan, ligt aan de rio ave) ik geniet daar erg mooie omgeving. ben van plan daar binnen 1 jaar naar toe te verhuizen.

groetjes jojanneke