Voor het eerst naar Portugal, Tips?

Ik wil mischien in oktober een weekje naar Portugal boeken, maar ik ben helemaal onbekend met het land, wat zijn de leukste steden of mooiste gebieden? Iemand tips?

Alvast bedankt!

hoi sasja,
portugal is een fantastisch land!ben zowel in de algarve(albufeira) als aan de costa de lisboa(cascais)geweest!in de algarve zal je zeker nog wel goed weer hebben!neem dan wel een vestje mee voor s,avonds!vanuit daar kan je genoeg doen bijv,strand,excursie naar lissabon(als je gaat ,doe dan 2 dagenmhet is eengeweldige stad!)naar sevilla,het binnenland in,en de kustlijn is mooi zeker het uiterste puntje!(cabo st vincent,geloof ik,ben even de naam kwijt)
cascais is een leuk klein plaatsje met heel goed trein verkeer.in een half uur ben je in lissabon!(wij zijn er wel 6 keer geweest)ook sintra(dat paleizengebeuren)is echt prachtig!wil je meer strand zou je misschien beter kunnen naar estoril.wij hebben er geweldige vakantie beleefd!veel plezier met het orienteren!

Hoi,

Wat verwacht je van een vakantie? Drukte of rust, stad of natuur? …
Persoonlijk ben ik helemaal gek op het (vaak vergeten) Noorden van Portugal. Als je een natuurmens bent, moet je zeker daar naartoe! Echt prachtig en ik vind de mensen er veel warmer en vriendelijker dan in het (toeristische) Zuiden. Het Noorden heeft groene bergen, veel riviertjes & meren, gezellige dorpjes, goedkope en lekkere restaurantjes, … E, cultuur is er ook genoeg hoor: Porto bijvoorbeeld (zeker een bezoek waard) of Braga & Guimaraes, ook toffe steden!

Mail gerust voor meer info!

Veel plezier in elk geval!!

Bibi