Misschien is het een leuk idee om vanaf Chiang Mai brommertjes te huren en richting Doi Saket te rijden (richting Chiang Rai is dat), moet je maar even op google earth of google maps kijken. Hier zul je in ieder geval rijstvelden aantreffen, en weinig toeristen. Ook onderweg zul je waarschijnlijk bordjes tegenkomen om warmwaterbronnen te bezoeken !
Erawan watervallen zijn prachtig, maar Khao Sok vind ik persoonlijk toch ook echt top:wub:. Dus ik denk dat het niet heel veel uitmaakt welke je kiest, mooi zal het toch wel zijn!
Ik kies zelf altijd voor de nachttrein naar Chiang Mai omdat ik het zonde vind om dit lange stuk overdag te doen. I.t.t. anderen vind ik de omgeving ook niet zo heel erg spectaculair, pas als je weer wat noordelijker komt in hoger gelegen gebied.
Ik vind de trein wel een leuke ervaring om eens mee te maken, vooral als je het nog nooit gedaan hebt. Terug kan je altijd nog vliegen !
Sprinter doe er 3uur en 10minuten over om het traject Hua Hin&Chumpon te overbruggen.
Andere treinen doen er 3uur 50min over!(special express train)
Deze informatie kun je allemaal vinden op: www.railway.co.th ofwel op www.thailandrailway.com