Waarom is deze site zo stil?

Het voelt voor mij dat het in de EU steeds moeilijker aan het worden is.
Ik woon 6 maanden per jaar in het verre oosten van Rusland, daar is het ook niet wat je graag zou willen.
Wat er wel is, dat is gastvrijheid,gezonde lucht, redelijk goedkoop leven in vergelijking met NL.
Wel is het noodzakelijk om tenminste iets van de taal te kennen, het is een prachtige taal met heel mooie woorden.
Bureaucratie is hier ook, misschien evenveel als in NL. Maar met vriendelijkheid en een Ned accent kom je ver.
In het begin vond ik de mensen op het oog af niet zo vriendelijk, maar later wel, ik vind ze ook oprecht en behulpzaam.
Het enigste gekloot wat ik nog heb is een permanent visum, nu kan ik slechts 2 x 3 maanden per jaar.
Als er iemand is met raad zal ik dit graag vernemen.

Het Rusland Forum is inderdaad niet het meest drukbezocht. Bedankt voor je inbreng in ieder geval! Rusland is een fascinerend land, maar helaas nu vaak negatief in het nieuws. Dit werkt ook niet bevorderlijk.

Het is overal vrij stil… Zie andere forums. Hoe zit het met een subforum hier over De Krim…

Gezien de huidige realiteit zou dat eerder bij Rusland passen dan bij het Oekraine-forum…
Of gooi ik nou en knuppel in het stille hoenderhok.

Natuurlijk behoort de Krim bij Rusland, ik heb zeer veel kennissen daar. Zonder één uitzondering zijn ze tevreden met de nieuwe “bazen” daar. Ze zijn allen blij om weer bij Rusland te zijn, werkeloosheid is schijnbaar nu op een laagte punt, veel meer mensen hebben werk. Mooi interessant vakantie land.

Mijn vriendin sprak iemand van de Krim op 9 mei.
Die vertelde dat ze daar helemaal niet zo blij zijn.
Na de invasie zijn een hoop rijke russen panden komen opkopen en zijn huren verdubbeld. Veel mensen betalen nu ineens het dubbele van hun inkomen aan huur.
Door alle beperkingen vanuit het westen zijn ook een hoop andere zaken op de Krim verslechterd begreep zij

Vreemd verhaal, ik hoor het tegenover gestelde van mijn vrouw haar familie wat daar woont en werkt Dat onroerend goed speculanten alles opkopen gebeurde ook in Nederland en de UK.

Ik kan niet zomaar een subforum aanmaken, maar iedereen is vrij om een onderwerp te starten over De Krim.

Was jij niet op Twitter kort geleden? Ik dacht de naam en de vlag te herkennen.

Voor mij maakt het niet uit waar de Krim besproken zou worden. Ik heb wel interesse om daar te gaan kijken en op familie en vrienden bezoek te gaan.
Het lijkt mij dat daar vele uitdagingen zijn, ook eventueel voor een eigen bedrijf(je).

Ik? Ik gebruik geen Twitter. :wink: