Rusland of België???

Ik ben verloofd met mijn russische vriendin en de trouw is gepland volgend jaar in Moskou.
Maar het probleem is dat we er nog niet uit zijn voor leven in Moskou of België.

Ik heb verstaan dat tegen dat alles van papieren in orde is in België het een jaar of 5 - 6 kan duren.
Graag had ik geweten wat de voor- en nadelen zijn van leven in Rusland en leven in België.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar leven in Moskou.
Ik weet dat het leven daar anders is. Dat de lonen lager liggen. Ik ben er al enkele keren op vakantie geweest en mij goed geïnformeerd.

Maar ik vind dat het leven in België te duur word.

Neem eens een kijkje op de website van Stichting Buitenlandse Partner, daar zul je ongetwijfeld meer mensen vinden met dergelijke tips en ervaringen.

Persoonlijk zou ik toch voor een leven in België gaan, wat ik heb vernomen is het namelijk ook niet zo makkelijk om je zo even 1, 2, 3 in Moskou te vestigen. Ook dat is een hele papierwinkel en een boel geregel. Spreek je Russisch? Als je dat niet spreekt weet ik ook niet wat je er te zoeken hebt, tenzij je daar voor een internationaal bedrijf zou kunnen werken; dan veranderd de zaak.

Dank u wel Danechka :wink:

Ik weet dat voor huisvesting het niet in 1, 2, 3 zal gaan. Maar het proces duurd minder lang dan in België (naar wat ik verstaan heb uit verschillende informatiebronnen).

Maar graag had ik de voor en nadelen van beide landen naast elkaar kunnen leggen. Om zo tot een beslissing te kunnen komen.

Ik spreek al een beetje russisch en ben nog in opleiding. ook oefen ik veel met mijn vriendin.

Ok, ik heb werkelijk geen idee wat langer duurt; ik heb er geen ervaring mee.

Ik wens je in ieder geval veel succes met je Russisch en met de verdere situatie, ik hoop dat je tot de juiste beslissing komt.

1 like

Volgens wat ik overal gelezen en mij over kunnen informeren heb is dat, de proceudure in rusland ongeveer 1 jaar duurt (voor tijdelijke verblijfsvergunning) en dat het in België gemakkelijk 5 à 6 jaar kan duren.

Dank u wel, ik hoop het ook.