Waarheen op vakantie?

Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik willen graag op vakantie, maar we hebben geen idee waar we naartoe kunnen gaan. We hebben geen ruim budget, en telkens wanneer we iets hebben gevonden pakt het weer een stuk duurder uit dan dat er aanvankelijk stond. We willen tussen midden juli en midden augustus op vakantie gaan. Ik weet dat dit in een dure periode is, maar toch, wie heeft er tips voor ons? Alvast hartelijk bedankt in ieder geval!

Degene met de ultieme tip sturen we wel een cocktailtje op. :wink:

Hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt. Tentje? Hotel? Huisje? Nederland? Zonzeker? Auto? Vliegtuig?

Toch wel met het vliegtuig en inderdaad ook wel zonzeker, graag met strand. Hotel of huisje, maakt niet zoveel uit. Een tentje, tja, dat wordt 'm niet. :wink:

• avontuurlijk: ga liften

• geregeld: met een busreis naar Spanje

• of doe inspiratie op op www.d-reizen.nl

Als je weet naar welk land je wilt dan kun je altijd op het betreffende landenforum rondvragen of aan de betreffende forumbeheerder van het land vragen of ie iets weet.

Je kunt natuurlijk ook met Ryanair richting de zon vliegen en ter plekke iets goedkoops zoeken.

Bedankt!

Zoek een gunstige vlucht en dan naar Bali…
Overnachten kan je hier al vanaf ca 5 euro voor 2 personen aan zee!
Eten zo duur of goedkoop als jezelf wil , diner vanaf 1.50 euro en dan ben je echt vol. Alcohol is duur.
Zon in overvloed momenteel.
Augustus is Ramadan = reizen niet aan te raden.

Nou Dane wat let je lol2lol2lol2>>>

Groet uit Bali

slapen op Bali voor 5 euro in juli-augustus lukt (mij) niet meer. steeds meer hotels hanteren hoogseizoenprijzen.

zit er niks bij de bestemmingen van Transavia? wel zon, maar vaak redelijk geprijst. tickets naar Azie zijn aan de prijs in deze periode, die had je beter eerder kunnen boeken. ook moet je jezelf afvragen of je naar een islamitisch land zou willen tijdens de ramadan.

In het verre Oosten van Bali lukt dat wel evenals in het hoge Noorden kan je voor die prijs nog overnachten , niet in touristen gedeelte natuurlijk, maar een beetje afzijdig zo,n 300 meter van Candidasa, het is geen luxe natuurlijk
maar wel aan zee en met ontbijt. >>>

Ik denk niet dat het Azië wordt eerlijk gezegd. Het lijkt me super om eens naar Bali te gaan, maar waarschijnlijk wordt dat dan over een aantal jaartjes… Ik denk dat het nu iets van Turkije, Egypte of Bulgarije wordt.

In het noorden kun je in augustus ook niet meer voor 5 euro overnachten. Ik heb het geprobeerd in Lovina, Pemuteran en Penyabangan.

Zal in andere seizoenen beslist wel nog kunnen…

Dane uit ervaring weet ik dat Turkije supermooi is , ben er vanaf 1990 tot 2000 3 x per jaar geweest. De andere 2 landen ken ik niet.

Suc6 en ik ben nog wel even op Bali…:slapen:

Prijs Malaysia Airways vandaag per nieuwsbrief 699,- euri naar Denpasar
van een ander forum gelezen.

Groetjes Paulien.:wereld:

In Turkije ben ik ook een aantal keer geweest, was op zich prima inderdaad. :slight_smile:

Ik ben 2 keer in Bulgarije geweest, en 5 keer in Egypte.

Gezien de tijd van het jaar (Egypte in de zomer is erg warm!) en de Ramadan zou ik voor nu kiezen voor Bulgarije. Sofia is een van mijn favoriete hoofdsteden, en een uitstapje naar het Rila-klooster in de bergen is heel mooi. Plovdiv is ook een bezoek waard. Als je zon, zee en strand wilt dan is Varna een aanrader. Wil je zon en zee en leuke dorpjes om rond te lopen dan kun je beter naar Burgas en Nessebar gaan.

Vliegen kan met Wizz Air uit Eindhoven, of met een van de vele chartermaatschappijen.

Bedankt voor de tips!

Nooit eens overwogen om eens naar Thailand op vakantie te gaan Danechka?
Je weet niet wat je mist,mooie landschappen,vriendelijke mensen,lekker eten.
En last but not least,Thailand is een heel goedkoop valkantieland Danechka!!
Indien je eventueel interesse hebt,kan ik eventueel een route uitstippelen als je dat wilt?
groetjes,georges.:dag:

Zijn de tickets voor juli/augustus niet erg duur? Ik zou heus wel eens naar Thailand willen, maar als een all inclusive reisje naar bijvoorbeeld Bulgarije zo’n beetje hetzelfde kost als alleen al het ticket naar Thailand is de keuze niet zo moeilijk. :slight_smile:

Nou voor dit jaar ben je al te laat voor goedkope tickets in de zomerperiode,Danechka!(850 euro)
Geef je de raad indien je van plan bent om naar Thailand te reizen in de zomerperiode,dan kan je best al eind januarie(2013)ff te kijken voor goedkope tickets,het kan je veel geld besparen.

Dat ik te laat was had ik wel door ja, vandaar dat ik het ook noemde. Bedankt voor de tip in ieder geval, ik zal het in mijn achterhoofd houden.