Mijn partner en ik willen in oktober voor 2 weken op vakantie. Echter weten we nog niet waar naar toe. We houden allebei van mooie landschappen, water en natuur. Ik zat zelf te denken aan een knus houten huisje ergens midden in het bos of een bungalowtje in een mooi groen omgeving. Het mag zomers weer zijn of iets frisser. Ik weet namelijk niet waar het in oktober nog mooi weer is en waar niet.
Hopelijk kunnen jullie iets met deze beschrijving. Heeft iemand tips voor mij?
En wat vind je van Roemenië? Oktober is de maand tussen zomer en najaar.
Roemenië is goedkoop, 2 1/ uren vliegen van hier, en je kunt zelf kiezen wat je wilt: hoge bergen, valleien, steden, enz.
Groetjes
Sopirla>>>
Ons budget is rond de 1000 euro ongeveer, minder mag altijd natuurlijk. Haha!
We zijn 2 maanden geleden al naar Bali geweest wat ons best wel wat gekost heeft.
Heb idd prachtige foto’s van Ijsland gezien. Maar volgens mij is het best ver reizen met de auto en is het best prijzig! Of niet? Schotland lijkt mij wel wat, is het met de auto te doen?
Ik was vorig jaar met de auto in Schotland. Prima te doen! (Ze rijden wel links.)
Je kan met de boot van IJmijden (bij Amsterdam) naar New Castle. De boot doet er een nacht over. Vanuit New Castle ben je binnen een paar uur in Schotland, maar het is ook leuk om eerst naar de Hadrian’s Wall te gaan.
Als je niet te duur eet, kun je voor nog geen 15 euro een maaltijd hebben. Overnachten in een Bed and Breakfast kost ongeveer 50-60 pond voor een kamer.
De noordwest kust van Schotland met zijn fjorden is echt heel erg mooi! Voor de kust liggen ook allemaal eilanden. Je kan tevens prachtig wandelen in de bergen. Ook Edingburg is een bezoekje waard.
Roemenie, nooit aan gedacht om eerlijk te zijn. Ik wist geeneens dat ze daar ook mooie landschappen hadden. Ik zal wat foto’s van Roenie opzoeken, zodat ik er een beetje een beeld over heb. Is het ook mogelijk om met de auto er naar toe te gaan?
Goede morgen Niya
Als jullie met 2 chauffeurs zijn, op 1 dag ben je in Roemenië; in oktober is de beste tijd ook om de Roemeense wijn te proeven; er zullen feesten zijn voor deze gelegenheid ( de wijn is klaar).
Groetjes
Sopirla>>>
Ik ben toevallig 2 maanden geleden voor het eerst naar Roemenie geweest, weekendje Boekarest, dus verder (helaas) weinig van het land gezien. Maar ik vond het echt een verrassend leuke stad. Zou er graag nog een keer wat langer naar terug gaan…
Sorry, ik ben iets vergeten: om een idee te hebben over de prijzen = aan de zee, waar alles duur is, een verblij in 5 sterren hotel, voor 6 dagen kost ongeveer 100 euro (voor 6 dagen!).
In de rest van het land, naar onze normen, komt je gemakkelijk toe met 1000 euro (slapen in B & B, eten is goedkoop).
Vraag aan de persoon die recent uit Roemenië terug is; hij /zij kan je vertellen over zijn/haar ervaring.
Succes !
Sopirla>>>
Als je natuur wilt, dan zou ik echt met eigen auto naar Schotland gaan, en dan met de boot uit IJmuiden. Er gaan goedkopere boten naar Groot-Brittanie, maar je komt dan aan in het zuiden en je moet heel veel extra km 's maken om in Schotland te komen. Dat kost ook tijd en geld.
Als je vliegt ben je minder flexibel. Er gaan goedkope vluchten naar Glasgow en Edinburgh.
Hadrian’s wall, Google maar. Dat is de oude grens tussen Schotland en het Romeinse rijk. Een lange vestigingsmuur over de hele breedte van Engeland met verschillende poorten, resten van burchten en badhuizen. Heel interessant!