Na Thailand ben ik fan geworden van Azië! Nu ga ik graag terug, maar vanwege werk heb ik maar 3 weken en dit zou dan in eind april/mei/juni moeten plaatsvinden.
Alleen welk land het gaat worden zijn we nog niet over uit. Cambodja, Vietnam, Laos, Indonesie… Ze hebben allemaal wel iets.
Ik vind het met name lastig m.b.t. het regenseizoen. Ik heb in Thailand natuurlijk wel gemerkt dat het regenseizoen anders is als regen in NL, maar toen ging ik in oktober, het einde.
Wat ik zoek: mooie natuur, cultuur, sportief en relaxen. En dus goed bereisbaar.
Wat zijn dan voor mij echte aanraders? Ik vind alles eigenlijk goed, en vind het uitzoeken het leukste, maar het land… daar heb ik nog hulp bij nodig
Alvast bedankt!
Ik ga me er eens in verdiepen, opzich trekt Vietnam me wel.
Het mooiste lijkt me wel Laos, maar dat is volgens mij met het begin van het regenseizoen niet te doen, en ik wil de reis niet gaan uitstellen. Al vind ik de groene natuur door het regenseizoen wel het mooiste…
Ik vind het zo lastig, het liefste zou ik naar Laos gaan. Maar na wat ik op internet lees… Ik wil niet terecht komen in de periode dat er van die branden/rook zijn, en dat het nog niet zo mooi groen is (dat vond ik in oktober toen zo mooi aan Thailand). En ik lees dat wanneer het echt hard regent in Laos dat de wegen dan niet bereisbaar zijn.
In Laos zijn er inderdaad nog veel wegen heel slecht. Het hangt er ook een beetje vanaf wat je in Laos wil doen. Het zuiden zou ik in het regenseizoen niet doen. Thailand in het regenseizoen gaat prima.
Van Thailand weet ik inderdaad dat dat wel gaat, daar wil ik ook niet meer naar toe, hooguit BKK.
Dan wordt het deze reis dan geen Laos, volgens mij is het Zuiden wel het mooiste…
Zijn er dan nog andere aanraders qua landen in Azie voor deze periode naast Vietnam, wat kan in 3 weken?
Cambodja trekt mij niet, alleen Angkok Wat zou ik willen zien, maar voor de rest niet echt.
Ik zoek mooie natuur, cultuur, sportief en relaxen.
ik was in april in Laos, net voor het regenseizoen. Het land is misschien iets minder groen (de jonge lichte tinten ontbreken), maar op heel veel plekken zie je als leek nauwelijks verschil. Laos heeft veel rivieren in watervallen (ja, het waterpeil is lager in april) en veel bomen en planten halen hun water gewoon uit de rivier en de bodem.
Dan denk ik maar dat we gewoon in juni naar Laos moeten gaan, dat blijft toch mijn favoriet.
Alleen door te googlen, krijg je juist die stomme verhalen die me onzeker maken over de keuze.