@ Roselinde:Wij zijn een maand in CR geweest en hadden een 1000 a 1100€ opgedaan. Onze hotels waren wel bijna allemaal geboekt.We hebben veel geld uitgegeven aan vervoer zoals bus,taxi’s en vooral de excursies en entreegeld voor de parken.Amuseer je! T’is echt een supermooi land!
Costa Rica is buitengewoon prachtig.Voor ons nog altijd een van onze mooiste reizen op gebied van natuur.Vooral Corcovado heeft een geweldige indruk op ons nagelaten.Tijdens onze reis heb ik een videoverslag gemaakt met zoveel mogelijk informatie voor toekomstige reizigers.Jullie kunnen dit verslag bekijken op onze website onder de tab Costa Rica.
http://home.scarlet.be/guidokestens/index.html
Veel kijkplezier en een fijne reisvoorbereiding
Ria en Guido
Hoi!
Jaguar rescue center:
Kan je daar makkelijk komen, is het een beetje bereikbaar, want ik slaap dan in het dorp? weet je ongeveer hoe ver dat naar het center is?
en hoe is het park? ik wil daar graag vrijwilligerswerk gaan doen.
groetjes.
Zie www.tipijungla.com en jungle retreat , beide mag je niet missen!!
Weet niet of je er nog wat aan hebt!
Zal een indicatie geven ( wij zijn er nu ) slapen, als je lekker goedkoop wilt doen; slapen kan voor ongeveer 10 euro tot 15. Euro, tours zijn vanaf 20 dollar tot 60 voor rondleidingen en canopy.
Als je uit eten gaat is het duur ( vind ik), wij kopen meestal zelf eten en koken wat. Fijn als je een keuken hebt in je hostel. Wij proberen het budget te doen, lokale bus te nemen etc. Dat is een keer een paar dollar.
Er zijn ook allerlei toeristenvans, die kun je boeken voor 50 dollar en die brengen je in de helft van de tijd van de lokale bus op bestemming.
Natuurlijk kan je zo duur als je wilt gaan, uit eten, all inclussief hotels etc.
Hoop dat je een indicatie hebt gekregen! Het is hier erg mooi, dus geniet ervan!
Groetjes, annelijn.
Corcovado!! Is echt een aanrader, natuur is super en veel dieren gezien. Alleen de boottocht er heen vanuit Sierpe is al geweldig!
Verder vond ik Monteverde ook geweldig! Daar moet je een Canopy tour doen bij Salvetura!! Echt waanzinnig! De langste kabel is maar liefst 1 km!! met tientallen meters onder je het regenwoud. En dan als ultieme kick de Tarzan-swing!
Haha de tarzan swing heb ik ook nog gedaan in monteverde!! was echt geweldig!!
Amerikanen bezoeken in Nederland Volendam, Edam, de bloembollen velden en natuurlijk de Wallen van Amsterdam.
Andersom bezoeken Nederlanders in Costa Rica plaatsen als Cahuita, Fortuna, Monteverde, Manuel Antonio, in wat mindere mate Samara.
Natuurlijk zijn het leuke plaatsen en is er best veel te zien. Maar verdiep je je eens een beetje meer in Costa Rica en je zult al gauw ontdekken dat er zoveel meer en zoveel mooiers te zien, zonder overlopen te worden door hordes toeristen. In plaats van Arenal ( die uitgedoofd schijnt te zijn) naar de vulkaan Rincon de la Vieja,(borrellende en kokende modderputten, zwavelmeertjes) in plaast van Manuel Antonio naar Drake Bay (bij Corcovado) of de omgeving Dominical, Uvita en Ojochal (walvissen, mangroveboseen, watervallen,eenzame strandjes), rij wat verder naar het zuiden en bezoek San Vito eens met z’n schitterende natuur, warmwaterbaden en grotten, San Gerardo de Dota met z’n nevelwouden en de quetzals. En zo is er zoveel meer nog onbekend gebied…