ik ben alleen op vakantie. de eerste dagen mijn vader bezocht en nu sinds gisteren aangekomen op koh samui. ik zit in lamai. over een paar dagen trek ik door naar krabi. ik vraag me alleen af waar alle backpackers zijn gebleven. ik zie alleen maar gezinnen, stelletjes en de wat oudere mannen, en dan voornamelijk russen.
kan iemand mij vertellen welke plekken nog echt voor de backpackers zijn?
weet iemand of er vanaf surat thani dagelijks bussen naar krabi gaan en evt ook de tijden en hoe lang deze er over doet?
1.hier in BangLamphu/BKK (=die wijk rondomheen Khao Sarn rd) zijn er 10.000en. Ook veel Japanners en Koreanen (yipun en Kholee in het Thai)-misschien vallen die je (nog) niet op. OOk de laatste tijd opvallend veel Spanjolen (vaak nog als hippie gekleed), Tsjechen en zelfs veel Russen. Veel guesthss waren zelfs ‘‘full’’ wat ze jaren niet zijn geweest.
2.ja-zo snel gaan de ontwikkelingen in Thaild altijd-eilanden als Phuket en samui gaan allemaal de dure kant op. Maar omdat ik dus geen strandliefhebber ben, ben ik daar niet goed op de hoogte-ik denk dat je gewoon op het verkeerde package deel van samui zit. Misschien is dat het gevolg van panisch alles tevoren boeken zonder idee waar je dan terecht komt? Echte bekpekkers boeken niet-die zien wel.
3.lieverd-dat heb ik je nu al 3+ keer gezegd-al die bussen etc staan allemaal in die overbekende reisgids-gewoon openslaan-overschrijven is nl. plagiaat. Tuurlijk gaat er een bus=zelfs meer, want die gaan over elke weg in Thaild. Meestal zo ongeveer elk uur, daar ver weg in het zuiden.
ik weet dat ksr veel backpackers heeft maar deze heb ik op de heenweg over moeten slaan omdat ik eerst richting mijn vader ging. op de terugweg kom ik daar wel maar daar heb ik nu niets aan.
heb niets geboekt. ben op de luchthaven aangekomen en heb me in een plaats af laten zetten en daar gewoon gekeken. zit in een klein hutje aan het strand dus ook geen resort maar NO BACKPACKERS
ik mijn lonely planet staat het mijn inziens niet echt duidelijk, ik heb geen zin om in surat thani te moeten blijven. dus ik vroeg het me af om te kijken hoe vroeg ik de boot moet nemen naar het vastenland.
ik kan goed alleen zijn maar vind het wel leuk om 's avonds wat te kunnen drinken en kletsen…dus vandara mijn vraag.
vanaf surat thani rijden er inderdaad meerdere bussen per dag richting krabi
het is nu wel laag seizoen dus ik weet niet of er veel back packers zullen zijn maar ik denk dat de meeste die richting krabi gaan naar het plaatsje Ao Nang zullen gaan dus daar de meeste kans
éénmaal in de busterminal van Surat thanie,kun je met een ac-bus voor 140bath naar krabi afreizen(prijs busticket:140bath) de busrit duurt 3uur,eerste bus vertrekt om 6:00am en dan om het uur! Je kunt ook een mini bus nemen die er 21/2uur overdoet naar Krabi(prijs:150bath)eerste bus vertrekt om 8:00am en de laatste bus 16:00pm.g.s
hier op koh pha ngan zijn zat backpackers, komen allemaal op de feesten af.
Haad rin op pha ngan is het centrum voor het nachtleven maar op de rest vh eland zijn zat barretjes te vinden.
Lonely beach and Long Beach op Koh Chang hebben redelijk wat bp op dit moment. Gisteren zelf nog op Lonely beach geweest en daar was een “gezellige drukte”. Vooral Zweedse, Spaanse, Nederlandse BPers. Altijd wel een leuk feestje te doen hier of daar en dat zonder de drukte van Phan Ngan of Koh Tao.
Heb zelf een half jaar geleden in Chiang Mai een geweldige tijd gehad met backpackers uit de hele wereld! Al een paar ontmoet op de trein vanaf BKK en vervolgens meetings in en rond de stadsmuur: je zoekt elkaar blijkbaar toch op. Heerlijk laid-back sfeertje daar, zou er zo weer heen gaan, zucht…
op Chaweng ben ik wel een paar backpackers tegengekomen. In het uiterste zuiden van chaweng zit een zuid afrikaan met het bbq restaurant The Outpost die kamers verhuurt voor zo’n 400 baht per dag. Er tegenover zit een low budget hotel en vlak in de buurt de arts bar, een kleine hobby bar die door 3 thai gerund wordt. Ik hab daar een weekje gezeten in december en gezellig met wat engelse backpackers en met de thai in de bar gedronken en gebabbeld. In Lamai ben in savonds niet geweest want ik wou niet in het donker op mijn gehuurde scootertje rondrijden. Zelf zat ik in het first residence hotel dat tegenover de arts bar zit. op de terugweg van koh tao heb ik nog een nacht bij een deens Tre restaurant geslapen dat ook 3 kamers verhuurt met airco voor 500 baht. Ik voelde me wel wat opgelicht toen ik 400 baht voor de rit naar het vliegveld moest betalen.
Ik denk dat de meeste backpackers koh samui te duur vinden al heb ik in het binnenland daar voor 15 baht gelunchd.
Lamai wordt eigenlijk aangeraden voor alleenstaande mannen boven de 40 die gezelschap voor de nacht zoeken
Ben je al bij de magic garden geweest en de kleine waterval op de weg er naar toe?
ALs je naar Krabi gaat, ga dan met de longtail naar Ton sai toe vanuit ao nang…
Gegarandeerd alleen maar backpackers.
Nog heel basic met alleen stroom tussen 18.00-06.00.
Superleuk om daar een paar nachten te verblijven.
Je kan er goed rotsklimmen en kano varen.