Ik hoop in mei naar Japan te reizen. Waar kan ik betaalbare hotels en vliegtickets vinden?
Voor goedkope vluchten probeer Vliegtickets Japan Vliegennaar.nl hier zie je een actueel overzicht met de laatste aanbiedingen en kan je een Japan flight alert aanmaken voor jouw max. budget. Als er dan nieuwe Japan deals zijn krijg je bericht
In Japan liggen de prijzen van capsulehotels gemiddeld tussen de 3.000 en 6.000 yen. Mijn voorkeur is dat je zoekt via lokale Japanse websites, omdat je daar vaak iets lagere prijzen kunt vinden dan bij grote internationale platforms.
Zelf boek ik mijn vliegtickets altijd een jaar van te voren. Dus voor aanstaande mei is het al wat laat. Mocht je uiteindelijk bij Lufthansa uitkomen vermijdt dan Frankfurt voor de overstap of vlieg alvast de avond daarvoor daarheen. Wij hebben echt vreselijke ervaringen hier. Ik zag laatst dat klm voor mei nog redelijk geprijsde tickets had op sommige dagen. Vermijdt de eerste week in mei ivm Golden Week en loop niet te ver door in juni ivm het regenseizoen. Voor betere hotelprijzen kan ik adviseren om een aantal keren buiten de grote steden te slapen als je van plan bent dagtrips te maken. Zeg je gaat naar Kamakura (er is daar zoveel meer te doen dan de meeste youtube filmtjes laten zien) kijk of je daar 1 of 2 nachten kan blijven. Ik boek meestal vroeger voor een goede prijs, maar het is de moeite om nog te checken. Zelfde met Nara en Himeji. Je bent dan minder uitgeput en kan veel meer zien. Vergeet niet, Japan is geweldig, maar doodvermoeiend.Iedereen die ik ken crasht uiteindelijk. Hiroshima is eenvoudig als dagtocht te doen vanaf Himeji met de Kansai-Hiroshima meerdaagse JR pas. Overnachten in Himeji is goedkoop en vergeet vooral the Tom Cruise Last Samurai tempel hier op de berg niet. Je kan koffers makkelijk in hotels achterlaten voor een nacht weg tussendoor of alvast doorsturen naar het hotel daarna. Prijzen voor hotels zouden trouwens nu minder duur moeten zijn ivm de Chinese annuleringen, dus dat is een pluspunt. Ik hoop dat je een goede reis hebt.