Volgend jaar maart vertrek ik naar mijn vriend in Canada, de eerste tijd (maanden) verblijf ik daar op toeristenvisum.
In de voorwaarden van mijn huidige reisverzekering kan/mag ik maar 60 aaneengesloten dagen in het buitenland blijven,
daarna kan ik daar geen beroep meer op doen.
Wie weet waar ik een verzekering kan afsluiten waar je langere tijd in het buitenland mag blijven? Ik heb zicht op een baan maar de aanvraag zal
ik vanuit Canada doen dus voor de eerste tijd van mijn verblijf moet ik wel verzekerd zijn via Nederland.
JOHO insurances heeft goede verzekeringen voor in het buitenland… Ik ga ook in maart naar Canada, welke stad verblijf je?
Ok thanx, ik ga naar Barrhead, Alberta, en jij?
Toronto!
Ah jammer, niet echt in de buurt
wat ga je daar doen?
Ja jammer! Alberta schijnt fantastisch te zijn ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ga daar als verpleegkundige aan het werk, tenminste, dat hoop ik. Ben druk bezig met alle voorbereidingen en loopt tot nu toe langzaam maar goed
Super veel zin in!
Ik was verzekerd bij worldnomads.com voor de tijd die ik hier als toerist doorbracht. Ben ongeveer voor acht maanden verzekerd geweest voordat ik permanent resident ben geworden.
Heb je je permanent redident gekregen binnen 8 maanden? Dat is snel! Hoe heb je dat gedaan?
Ik heb de Family class/spousal aanvraag in januari vorig jaar verzonden en eind oktober was ik een permanent resident. Ik was echter al in april naar Canada verhuist dus ben van april tot 1 januari via worldnomads verzekerd. Mijn Canadese verzekering kon pas per 1 januari dit jaar ingaan.
Hallo,
Wat waren jullie ongeveer kwijt aan jullie verzekering?
Verhuis in April net als TS naar Canada. Eerste half jaar op een toeristenvisum, ondertussen krijg ik een werkvisum en vanuit daar gaan we aan de gang met een PR.
Thnx,
Lynn
Ik ben 259 euro kwijt voor een half jaar, meest uitgebreide verzekering inclusief rechtsbijstand.
Misschien handig om te vermelden waarvoor/-tegen je je allemaal wilt verzekeren?