Waar verblijven

Hoi

ik wil in juni of september met 2 vrienden een villa huren op bali en vanuit daar 2.5 week relaxen en excursies doen.

maar nu is het aanbod zo groot dat ik niet zo goed weet waar te verblijven.
we zijn geen nachtmensen die uitgaan etc, ja een restaurant en misschien een drankje maar geen heftige dans nachten :wink:

ik dacht zelf aan Ubud maar ik hoor graag wat jullie denken :slight_smile:

groetjes susanne

oh en welke periode is beter juni of september???

Hoi Susanne,

Ubud ligt redelijk centraal op Bali, dus vanaf daar kun je goed excursies doen. Ubud is wel, samen met de strandplaatsen zoals Kuta, Seminyak en Sanur, het meest toeristische gedeelte van Bali (en Indonesië als geheel). Restaurants en cafés voor een drankje zijn er dus genoeg, maar het betekent ook drukte en files.

Wil je 2,5 week op dezelfde plek blijven? Je zou wellicht Ubud nog kunnen combineren met een andere, iets rustigere, plek in Noord-Bali of eventueel op Lombok (of misschien Nusa Lembongan?).

Juni of september maakt qua weer niet uit. Het valt allebei in het droge seizoen. In juni is wel het Suikerfeest (15 juni). Dat betekent dat het van woensdag 13 t/m dinsdag 19 juni extra druk is omdat alle Indonesiërs dan vakantie hebben. Tot aan het Suikerfeest is het ook de vastenmaand ramadan, maar omdat Bali hindoeïstisch is heeft dat daar minder invloed (behalve dat islamitische eetgelegenheden overdag dicht zijn).

Groeten,

Erwin

dank je wel.
het is idd misschien een idee om naar 2 plaatsen te gaan :slight_smile:

groetjes