Waar vakantie met gezin (7 personen) Mei 2014 +/- 2 weken

Hallo mede reizigers.

Een klein intro, wil je direct naar de vraag lees dan vanaf het dikgedrukte gedeelte

*Vorig jaar… nee dit jaar februari voor het eerst buiten europa geweest, rondreis door Thailand.(het voelt al 3 jaar geleden)
Dit is erg bevallen, en we wilden weer een verre reis maken. Mijn ouders kwamen met het idee om gezamelijk op reis te gaan. Dus we gaan met ouders/zus+aanhang/zus/ik+aanhang een reis maken! Echter nu de hamvraag: waar gaan we heen?

We wilden eerst een rondreis maken, echter lijkt het ons nu niet zo handig om veel reisdagen te maken met zo’n grote groep (gedoe met taxi’s, treinen, hotels en discussies over het te trekken plan).

Nu willen we 2 weekjes weg in mei (meivakantie+nog een week, of week na de mei+nog een week) op reis. Al heel wat boekjes doorgeworsteld maar wordt er niet duidelijker op. Dus de vraag:*

Wat raden jullie aan om naartoe te gaan met 7 personen, waar je veel kunt doen

Onze “eisen”

• Liefst snorkelen/duiken, maar ook dieren op het land (jungle-achtig?)
  • ongeveer 2 weken, eventueel een week op de ene plek, en een week op de andere plek
  • Hoeft niet extreem luxe. Liefst niet al te toeristisch (In Thailand op Koh Samui geweest, de noordkant was prima, maar de oostkant… OMG net Lloret de Mar!)

We hebben al even gekeken naar Seychelles maar dat is nogal prijzig (het mag wel wat kosten, maar 3000 euro voor 2 weken…)
Kaapverdië leek ook wel mooi maar nog iet echt in verdiept. Thailand is geen optie, al geweest! Idem voor Mexico

Zuid Afrika!!! Vliegen op Durban en dan richting Mozambique maar stoppen bij sodwana! Daar kan je prachtig snorkelen nog mooier duiken, heb je fanastische national parks. Waar je de big five kan zien. Kortom voor een groep voor ieder wat wils.

Wij zijn echt Azië fans. Maar zuid Afrika heeft ons echt geraakt. Wij zijn ook nog naar Kaapstad gevlogen en hebben de Wine route en de gardenroute gedaan. Maar dat is voor zo’n grote groep misschien iets te veel van het goede.

Veel succes!

Ik heb je een pb‘tje gestuurd! :wink:

Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer

Bedankt voor de reacties!

We zijn even bij een reisbureau geweest (is een kennis van ons, is zelfs verkozen tot beste in 2011) en uiteindelijk zijn we bij Sri Lanka uitgekomen, combi met Maladiven.

Afrika valt snel af, is mijn zus al geweest (in Kenia) en Cuba stond ook op de lijst, maar mijn zus is net terug uit Mexico.

En je PB’tje bewaar ik Marriette! Want wil zelf zeker nog eens naar Afrika, en Kenia was goed bevallen bij mijn zus!

1 like

Ik hoor regelmatig goede berichten over Gambia, misschien is het een idee…?