Thailand, India of Zuid - Afrika?

Hallo

Mijn vriend en ik zouden graag een mooie verre reis willen maken in mei of september 2010. Zelf ben ik in Costa Rica geweest en in vele landen in Europa. Wat we graag zouden willen van een land: een beetje zon, andere cultuur, andere mensen, lekker eten, mooie natuur, dieren, veel kleur een mengelmoes van alles! Zelf denken we aan Thailand, India, Zuid - Afrika. Doen we dit best als groepsreis (al hebben we niet veel zin om in een kudde achter elkaar te lopen), of is dit beter met z’n tweetjes? Is het te doen alleen in deze landen? We voorzien een tijdsduur van ongeveer drie weken.

Iemand voorstellen, suggesties?? Of denkt er iemand aan een land die mss interessanter is rekeninghoudende met hetgeen we verwachten.

groetjes

Hoi,

Als je geen zin hebt in een groepreis maar ook niet alles zelf ter plaatse uit wil vinden, is het misschien een idee om een individuele rondreis te boeken. Je hotelletjes, het vervoer (openbaar of als het een lastig traject is prive) is dan al voor je geregeld. Georganiseerd maar toch lekker met z’n tweeen. Wij vinden dit altijd een goede formule. Je bent dus niet te snel of te traag op je eindbestemming. Er zijn best veel organisaties die deze formule van reizen aanbieden (om er een paar te noemen zonder reclame te willen maken, riskjaonline.nl, koning aap, fox, vamonos, tm reizen en als je even googelt kom je er nog wel meer tegen).

Het land waar je naar toe gaat ligt uiteraard aan je eigen voorkeur. Ik zou eigenlijk zeggen, lees de programma van deze landen die reisorganisatie aanbieden dan kom je er vanzelf wel achter waar jullie voorkeur naar uit gaat. Maar als je nog weinig verre reiservaring hebt is Thailand misschien de een goede optie. Het is er mooi, warm, je hebt er natuur en cultuur, erg lekker eten en makkelijk te bereizen. India en Zuid Afrika zijn ook erg mooi, maar hectischer en Z-afrika is in sommige delen een stuk crimineler.

Succes met jullie plannen.

Jeanine,

Je noemt het aspect “dieren” samen met alle andere: en dan denk ik natuurlijk meteen aan Zuid-Afrika! Ikzelf zou kiezen voor een combi Zuid-Afrika (Capetown voor de live-muziek 's avonds) en Namibie (dieren kijken bij de waterholes van Etosha). Ik vind Namibie een NOG mooier land dan Zuid-Afrika (maar ik moet eerlijk zeggen dat we in Zuid-Afrika niet heel veel gezien hebben) en ik vind de mensen in Namibie NOG vriendelijker en mooier dan in ZA.
Met die zgn. criminaliteit in ZA valt het voor een toerist echt mee, hier moet je je niet te veel door laten leiden.
Ik heb enkele jaren samengewerkt met “Gun Free South Africa” en ook veel met mensen ter plekke gesproken. Het blijkt dat de criminaliteit in m.n. Johannesburg zich vooral afspeelt tussen leden van verschillende zwarte groeperingen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen: ze zien jou niet eens want ze kennen jou niet eens, want je bent maar een passant.

Ik heb in Johannesburg zelfs een zulu-taxichauffeur die al jaren in Jo’burg woont op sleeptouw genomen en allerlei vage buurtjes van de stad laten zien - ik was er trouwens zelf ook nog nooit geweest! Hij was erg onder de indruk en zei dat hij er later met zijn vrouw terug zou komen om inkopen te doen.

In Namibie liep ik in het holst van de nacht overal op straat en op het platteland te dwalen in mijn eentje - er was niemand die me opmerkte.

Ook de townships verkende ik gewoon al lopende en 's nachts bezochten we zelfs reggae feesten in rasta-buurten: ik vond het allemaal wonderbaarlijk.

Moest je eventueel vragen hebben over Thailand,dan kan je altijd ff surfen op het Thailandforum.Op het forum staan heel nuttige informatie en tips waar je veel van kunt opsteken!gegroet:georgessiam.:chin:

Halo, Enkel India hebben we niet aangedaan van uw voorstellen maar voor ons is Thailand nog steeds de meest complete bestemming betreffende, het zeer lekkere eten, de vele bezienswaardigheden, de zeer lieve bevolking, de mooie natuur, de ongelofelijke cultuur, het mooie weer… Noem maar op. De betere periode is vanaf november tot ongeveer april-mei. Mijn vrouw en ik zijn beiden van hetzelfde gedacht. Maak een goede keuze maar vooral… Geniet van de dingen rondom U! Groeten en een behouden thuiskomst.
P.s.: Indien vragen… Stuur maar een mailke.

Voor de dieren kun je echt het beste naar Afrika.:vak01:

Dat is waar,maar die heb je in de nationale parken ook in Thailand+ het is relatief een goedkoop land om naar toe te reizen.gegroet:georgessiam.

Thailand: olifanten
India: tijgers
Zuid-Afrika / Namibie / Oost-Afrika: big five, small five, leeuwen, luipaarden, jakhalzen, hyena’s, olifanten, neushoorns (twee soorten), nijlpaarden, krokodillen, giraffes, gnoe, moefflon, buffel, springbok, gems, zebra’s, wrattenzwijn, impala, antiloop - diverse soorten, kudu, steenbok, wilde katten, etc. etc. en alle in grote hoeveelheden / kuddes.

Thailand heeft ca;300 soorten zoogdieren waaronder,bantengs,gaurs,dwerghertjes,sambarherten,geitantilopen,maleise tapirs,panters,tijgers(nog maar een handvol:grens myanmar)Maleise beren,vliegende maki’s,talrijke apen(oa:gibbons)De Aziatische olifant is een belanrijk symbool van Thailand.Ook de vogelwereld is zeer rijk in th(het telt ca:1000soorten)Thailand heeft ook zijn repetielen zoals in Afrika,er zijn 76 verschillende soorten!Het is aan de topicvraagsteller om een keuze te maken.gegroet:georgessiam.

Het is aan de topicvraagsteller om een keuze te maken.

Zeer juist Rosa,had de opsomming van dieren(thailand)gemaakt om een indicatie te geven wat de mensen zoal kunnen zien/tegenkomen.Natuurlijk ga je in Afrika ook andere diersoorten vinden die je niet tegenkomt in Thailand visa&versa.Natuurlijk is Afrika een mooi land om te bezoeken,daar ben ik 100% met je eens.gegroet:georgessiam.:chin:

Ik heb zowel Thailand, India als Zuid-Afrika bezocht. Als je voor de dieren gaat, moet je echt in Afrika zijn, dat is boven alle twijfel verheven.

Hallo,

Iedereen bendankt voor de reacties

Maar we hebben de beslissing genomen en gaan voor drie weken naar Indonesië in de plaats.
Mengeling van natuur en kultuur, lekker eten, …

vriendelijke groeten

No problem,maybe next time?greetings:georgessiam.:dag:

Heel veel plezier in Indonesie!!